Suomen kokoinen hyvien tekojen paikallismedia
Maailmassa tapahtuu hyviä asioita joka päivä.
Niistä meidän tulee kertoa, ja siksi tässä ja nyt:
Hyviä uutisia.
Suomen kokoinen hyvien tekojen paikallismedia
Maailmassa tapahtuu hyviä asioita joka päivä. Niistä meidän tulee kertoa, ja siksi tässä ja nyt: Hyviä uutisia.
Tarvitsemme lisää hyviä uutisia
Tämän päivän uutiset johtavat harhaan ajatusta siitä, mitä olemme lajina. Emmekä ole yksin: 64 % suomalaisista kokee, että uutismedioiden pitäisi kertoa enemmän hyviä ja positiivia uutisia raskaiden ja ikävien uutisten rinnalla.
Valtakunnallisena mediayhtiönä Mediateolla on suuri vaikutus siihen, millaisena ihmiset maailman näkevät. 4500 mediapinnallamme voisi olla pelkkää pintaa, mutta pyrimme parempaan. Siksi toimme perinteisten uutismedioiden rinnalle oman Suomen kokoisen paikallismedian, joka tuo esiin ihmislajimme valoisamman ja toiveikkaamman puolen. Sellaisen, jossa pienikin on suurta, tärkeää ja kertomisen arvoista.
Tutkimus toteutettiin Feelback Oy:n valtakunnallisessa kuluttajapaneelissa heinäkuussa 2024. Tutkimusvastauksia saatiin yhteensä 1039 suomalaiselta. Otos kiintiöitiin iän ja maakunnan mukaan vastaamaan suomalaista väestöä valtakunnallisesti. Tutkimuksen tilasi Mediateko.
Lue hyviä uutisia
Kannelmäessä havaittu aitoa empatiaa – yhteisöllinen kierrätyspiste toimii suurella sydämellä tarvitsevien hyväksi talkoovoimin
Kaikkien aikojen ensimmäinen Kauden hyvis on auttamisen sovellus Commu!
Lahtelaiset taaperot ottivat haltuun suomalaisen perushyveen – jonottamisen jalo taito alkaa päiväkodista
Ilmianna hyvä uutinen & voita
Oli se sitten kylän lasten kukoistava mehubisnes, naapurin vuotuiset pihafestarit tai ikivirkeän Verneri-vaarin 101-vuotispäivät, ei ole niin pientä tai paikallista uutista, josta ei kannattaisi vinkata Hyviin uutisiin. Siispä ilmianna meille oma hyvä uutisesi, ja voi olla, että otamme yhteyttä, ja ensi kuussa uutisesi näkyy ympäri Suomea medioissamme sekä Bauer Median radiokanavilla.
Hyvät uutiset ja pienet, ilahduttavat hetket ovat kuin tervasauna – hidas, mutta kestävä lohtu, joka lämmittää pidempään kuin mikään sensaatio. Tarvitsemme hyviä uutisia muistaaksemme, että yhteiskunnallisten ongelmien lisäksi maailma on täynnä rakkautta, toivoa ja mahdollisuuksia, joita ei saavuteta vain kriisien kautta. Se voi tehdä meistä kaikista vähän onnellisempia.
Luova johtaja, journalisti, parikkalalainen ja pienten hyvien uutisten puolestapuhuja – hyvän toimittajamme Jani Halme palkittiin vuonna 2016 Suurella journalistipalkinnolla vuoden parhaasta journalistisesta teosta. Ohjelmassaan Kotimaan katsaus Halme luki ääneen suomalaisten paikallislehtien kaikkein pienimpiä hyvän mielen uutisia, ja nyt menestyksekäs matka jatkuu Suomen suurimman hyvien tekojen paikallismedian päätoimittajana.
“Ansaitsemme lisää hyviä uutisia” – lue Janin blogikirjoitus
Usein kysytyt kysymykset
Vaikka yksittäinen kampanja ei yksinään muuta koko yhteiskuntaa, Hyviä uutisia -kampanjan tarkoitus on toimia aloitteentekijänä positiivisen muutoksen suuntaan. Jokainen jaettu hyvä uutinen voi inspiroida ihmisiä ja yrityksiä, luoden laajemman ketjureaktion positiivisia vaikutuksia. Kun uskomme hyvää muista, haluamme myös itse toimia paremmin.
Kaikki jaetut uutisvinkit tarkistetaan huolellisesti ennen julkaisua. Kampanjassa käytetään ainoastaan viestinnän alan ammattilaisten tuottamia haastatteluja ja sisältöjä luotettavan ja laadukkaan lopputuloksen varmistamiseksi.
Kampanja ei pyri vähättelemään yhteiskunnallisia ongelmia, vaan tasapainottamaan uutisointia tuomalla esiin myös positiivisia asioita. Tavoitteena on tarjota toivoa ja inspiraatiota muistuttamalla myös maailmassa jatkuvasti tapahtuvista hyvistä asioista.
Kampanja pyrkii olemaan mahdollisimman inklusiivinen ja tavoittamaan erilaisia kohderyhmiä käyttämällä monipuolisia viestintäkanavia sosiaalisesta mediasta radioon, verkkosivuille ja ulkomainospintoihin ympäri Suomen kaupunki- ja vapaa-ajan keskuksia. Tarkoituksena on luoda positiivisia vaikutuksia mahdollisimman laajalle yleisölle.
Kampanja käyttää monikanavaista viestintää ja pyrkii olemaan mahdollisimman läpinäkyvä toiminnassaan. Skeptisille yleisöille tarjotaan konkreettisia esimerkkejä positiivisista vaikutuksista ja mahdollisuus osallistua keskusteluun.
Kampanjan tavoitteena on sekä yhteiskunnallinen vaikuttavuus että brändin tunnettuuden lisääminen. Hyvän tekeminen on ollut osa Mediateon ydintoimintaa jo ensimmäisestä toimintavuodesta lähtien. Olemme lahjoittaneet mediatilaa voittoa tavoittelemattomille yleishyödyllisille toimijoille aina, ja tulemme jatkamaan sitä niin pitkään kuin yritys on toiminnassa. Lahjoituksemme vastaa arvoltaan aina 5 % osuutta liikevaihdostamme vuosittain. Lisäksi Mediateko on saanut ensimmäisenä pohjoismaisena mediayhtiönä kansainvälisesti arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin. Positiivisen vaikutuksen tuottamiseen liiketoiminnallaan sitoutunut maailmanlaajuinen yritysyhteisö tunnetaan edelläkävijäyhtiöistä kuten Patagonia, Ben & Jerry’s sekä Body Shop.
Kampanja on sitoutunut avoimeen viestintään ja vastaanottamaan palautetta kaikilta osapuolilta. Palaute käsitellään rakentavasti ja tarvittaessa kampanjan toimia muokataan sen perusteella.
Kampanjan onnistumista mitataan monilla mittareilla, kuten tavoitettujen ihmisten määrällä, jaettujen uutisten määrällä ja yleisön palautteella. Tulokset julkaistaan kampanjan verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa.
Tutkimus toteutettiin suomalaisen Feelback Oy:n valtakunnallisessa kuluttajapaneelissa heinäkuussa 2024. Tutkimusvastauksia saatiin yhteensä 1039 suomalaiselta. Otos kiintiöitiin iän ja maakunnan mukaan vastaamaan suomalaista väestöä valtakunnallisesti. Tutkimuksen tilasi Mediateko.
Tilaa Mediateon Hyvät uutiset & uutiskirje
Tarvitsemme meille antamiasi yhteystietoja ottaakseen sinuun yhteyttä tuotteitamme sekä palveluitamme koskevissa asioissa. Voit perua nämä viestintäasetukset koska tahansa. Lisätietoa tilauksen peruuttamisesta, tietosuojakäytännöistä ja siitä, miten olemme sitoutuneet suojelemaan yksityisyyttäsi, saat tietosuojaselosteestamme.