MEISTÄ:
Mediateko
Autamme asiakkaitamme tavoittamaan kuluttajat ja päättäjät yli 100:ssa vapaa-ajan kohteessa sekä kaupunkikeskustoissa ympäri vuoden #pintaasyvempää
Arvomme
AITO JA HALUKAS
Voimme olla töissä omana itsenämme, onnellisesti. Kunnioitamme toisiamme. Olemme rehellisiä niin ulkoisesti kuin sisäisestikin, meillä on palvelualttius sekä halu mennä ja tarttua tilanteisiin. Kehittyminen niin yksilö kuin organisaatiotasolla vie meitä eteenpäin. Meillä on intohimo työhön sekä ympärillä oleviin lajeihin ja elämään.
RENNOSTI LAADUKAS
Olemme vastuullisia, turhaa tärkeilemättä. Emme ylilupaa. Huolehdimme, että asiat tapahtuvat sovitulla tavalla. 100% vastuullisuus. Jos huomaamme epäkohdan tai saamme palautetta, mietimme oman ratkaisuehdotuksen ja sparraamme sitä ennen kuin toimimme.
MENESTYMME YHDESSÄ
Teemme töitä yhdessä asiakkaiden kanssa. Voitamme yhdessä. Asiakas keskiössä. Aikaansaamme poikkeuksellisia Mediatekoja oman porukan ja asiakkaidemme kanssa. Keskeisessä roolissa on hyvät tyypit, laadukkaat ympäristöt ja koukuttavat kohtaamiset.
Tarinamme - historiikki —>
Teemu Kontkanen ostaa Ykkösmedialta ulkomainonnan liiketoiminnan ja perustaa Mediateon. Kaupantekoa vauhdittaa kahden asiakkaan lupaus käyttää ympäristöjä huonoinakin aikoina.
Ulkomainontaan käytetään Suomessa 35,8 milj.
2008
Liikevaihto 689 000€.
Mediateko ostaa Clear Channelilta hiihtokeskusmainonnan.
2012
Liikevaihto 1,7 milj.
Investoidaan ensimmäiset diginäytöt seitsemään eri hiihtokeskukseen sekä Tampereen rautatieasemalle.
2014
Aimo Park Stockmann pysäköintitalojen digitalisointi 24 diginäytöllä, kolmessa eri kaupungissa.
Spiffi Oy:n digitaalisen sisänäyttöverkoston osto golfkentillä.
2016
Mediateko täyttää 10 vuotta.
Mediateko enemmistöosakkaaksi diginäyttöjä maahantuovaan Näyttöpoikiin (nyk. Supervisual).
Ulkomainontaan käytetään Suomessa 66,4 milj.
2018
Mediateko voittaa Väyläviraston kilpailutuksessa kaikkien Suomen rautatieasemien laiturialueiden mainossopimuksen. Sopimus sisältää ensimmäisessä vaiheessa 70 näyttöä.
2021
Investoinnit rautatieasema-verkostoon jatkuvat pääkaupunkiseudulla. Liikevaihto 7,8 miljoonaa euroa.
2023
Teemu ajelee ympäri Suomen keräten myytäviä mediakohteita ja myymällä mediatilaa golfkentille, hiihtokeskuksiin sekä pysäköintitaloihin.
2009
Tapio Pankko tulee mukaan partneriksi. Helsingin toimisto perustetaan.
2013
Investointi digitaalisuuteen jatkuu: tällä kertaa vuorossa 8 eri golfkenttää.
2015
Teemu palkitaan Itä-Suomen parhaimpana pomona.
Liikevaihto 2,8 milj.
2017
Shopper Digital-verkoston rakentaminen alkaa sopimuksilla Osuuskauppa PeeÄssän sekä Osuuskauppa Suur-Savon kanssa.
Mediateolla on 11 työntekijää ja liikevaihto 3 milj.
2020
Liikevaihto nousee 6,1 miljoonaan ja henkilöstömäärä on 17.
Ulkomainontaan käytetään Suomessa lähes 80 milj.
Rautatieasemille investoidaan lisää näyttöä, verkoston noustessa kokonaisuudessaan 105 näyttöön.
2022
Liikevaihto nousee 8,2 miljoonaan ja henkilöstömäärä on 20.
Mediateko saavuttaa ensimmäisenä pohjoismaisena mediayhtiönä arvostetun B Corp-sertifikaatin.
2024