Tavoitteena oli kasvattaa tuotteen tunnettuutta erityisesti omakoti- ja vapaa-ajanasuntojen omistajien parissa sekä viestiä, miten tuote helpottaa käyttäjien elämää.
Tulokset puhuvat puolestaan: 80% mainoksen huomanneista piti siitä ja laskettelijoista jopa 63% ostaisi tai ainakin harkitsisi ostavansa tuotteen!
Lähtökohta
Niin kotioviin kuin vapaa-ajan asuntoihin sopivassa Abloy Oy:n Yale Doorman -älylukossa tiivistyy innovatiivisuus, turvallisuus ja käyttäjäystävällisyys. Mediateon kanssa toteutetussa kampanjassa tavoitteena oli kasvattaa tuotteen tunnettuutta erityisesti omakoti- ja vapaa-ajanasuntojen omistajien parissa sekä viestiä, miten tuote helpottaa käyttäjien elämää. Ympärivuotisella näkyvyydellä pyrittiin herättämään halutun kohderyhmän mielenkiinto ja ohjata heitä tutustumaan tuotteeseen tarkemmin jälleenmyyntikanavissa ja netissä.
Ratkaisu
Mediaympäristöksi valittiin vapaa-ajan keskukset, joissa haluttu kohderyhmä viettää aikaa rennolla ja vastaanottavalla mielellä, jolloin myös viestit välittyvät tehokkaasti. Tutkimusten mukaan kuluttajan ja lajin välinen vahva side toimii luoden samalla mainostajalle ovelan ohituskaistan ihmisten sydämiin. Talvikaudella kampanjassa mukana oli Suomen top 5 -hiihtokeskukset (Levi, Ruka, Ylläs, Tahko ja Himos) ja kesäkaudella kampanja toteutettiin yli 15 vilkkaalla golfkentällä läpi Suomen.
Sekä hiihto- että golfkeskuksissa medianäkyvyys oli suunniteltu siten, että se tavoittaa kuluttajat monikanavaisesti. Esimerkiksi hiihtokeskuksissa viesti näkyi ensimmäisenä porttivahdeissa, josta tarina sai jatkoa nousun varressa olevissa hissilinjatauluissa ja pylväsbanderolleissa. Golfkentillä tarina taas sai alkunsa sisäänajojen yhteydessä olevissa suuratauluissa, josta tarina jatkui luonnollisesti klubialueelle isojen diginäyttöjen ja muiden mediavälineiden muodossa.
Tulokset
Otteita huomioarvotutkimusten tuloksista:
Feelback: Huomiarvotutkimukset hiihtokeskuksissa sekä golfkentillä 2017-2018.
Asiakkaan kommentit
”Olemme tehneet Mediateon kanssa yhteistyötä nyt kolme vuotta, eli heti siitä asti kun tuote lanseerattiin Suomen markkinoille. Yhteinen taival aloitettiin hiihtokeskusmainonnalla ja mukaan otettiin toissavuonna myös golfympäristö, jossa tavoitamme kesäaikana halutun kohderyhmän luontevasti", toteaa Markus Niskanen, Yale:n myyntipäällikkö.
”Yhteistyön aikana liikevaihdon kasvu on ollut vahvaa ja uskomme, että vahva näkyvyys Mediateon vapaa-ajan ympäristöissä on osaltaan auttanut meitä pääsemään tavoitteisiin. Lisäksi mainonnan huomioarvotutkimuksista käy ilmi, että tuotteen tunnettuus on kasvanut ja ihmiset ovat selvästi kiinnostuneita ostamaan tuotteen.”
”Tärkeässä osassa toimivaa yhteistyötä on ollut jatkuva kehitys. Mediateon kanssa olemme joka vuosi päivittäneet ja kehittäneet kokonaisuuksia mm. mediavälinevalintojen osalta toimivammiksi", lopettaa Niskanen.