Tavoitteena oli esitellä 4MOTION mallisto ympäristössä, jossa tuoteominaisuudet parhaiten tulevat esille.
Lähtökohta
Esitellä 4MOTION mallisto ympäristössä, jossa tuoteominaisuudet parhaiten tulevat esille. Luoda vahvoja kohtaamisia nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa. Kohderyhmänä lapsiperheet ja varttuneemmat lomailijat. Lisäksi paikallinen väestö ja yrittäjät olivat tärkeitä kohderyhmiä ja yhteistyötahoja. Tavoitteena oli tunturin haltuunotto ja sen hyödyntäminen VW:n omassa viestinnässä.
Ratkaisu
Kaikki näkyvyys keskitettiin Dominointi-paketilla yhteen vetovoimaiseen ja monipuoliseen kohteeseen, Ylläkseen. Mainontaa oli tunturin alueella eri formaateissa: brändätyt goldolit, hissiportit, jättitauluja, digitaalinen infokanava, valaistut eurotaulut. Volkswagenin Apupoika Antero ja Aputyttö Annukka kuljettivat asiakkaiden ostoksia Jounin kaupalta mökeille. Hiihtolomaviikkojen aikana elämyksiä luotiin myös massiivisella koeajotapahtumalla, josta viestittiin myös VW-Auton omissa kanavissa (FB-sivut, You Tube, Volkswagen-lehti). Kokonaisuus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä mainostoimisto Familyn kanssa.
Tulokset
Volkswagenin läsnäolo tunturissa ei jäänyt huomaamatta. Sekä paikalliset että ”turisti” kohderyhmät saatiin hyvin haltuun. Koeajotapahtumalla tavoiteltiin 600 kävijää ja tavoite täyttyi ja tärkeää oli, että asiakkaat kokivat tapahtuman varsin onnistuneeksi. Pörhö Keminmaa möi paikallisille yrityksille lukuisia autoja. Koeajon suorittaneista 40 % ilmoitti, että autonvaihto on ajankohtainen seuraavan vuoden kuluessa.