Lejos on suomalainen perheyritys, joka on jo yli 100 vuoden ajan tuonut maapallon parhaita brändejä kaikkien suomalaisten ulottuville. Kitchen Joy on yksi Lejoksen useista brändeistä.
LÄHTÖKOHTA
Kitchen Joy:n bränditunnettuus on hyvällä tasolla halutussa kohderyhmässä, joten nyt tavoitteena oli lojaalien kuluttajien määrän kasvattaminen ydinkohderyhmässä, eli 15–24 vuotiaissa miehissä. Laskettelijoissa korostuu nimenomaan miehet 15–29 vuotta (idx 165).
RATKAISU
Ratkaisuksi valittiin vahva haltuunotto Levin hiihtokeskuksessa. Levi on yksi Suomen isoimmista keskuksista ja saapumisalueet ovat laajat, aina pääkaupunkiseudulta saakka. Mediavälineinä kampanjassa toimivat digitaaliset näytöt sekä näyttävät gondoliteippaukset. Gondoleiden tuotiin lisämaustetta myös sisäteippauksilla, joissa pyydettiin osallistumaan kuva-kilpailuun.
Kampanjassa haluttiin vahvasti ilmiöittää vaikuttajamarkkinoinnin tekeminen osaksi tarinaa, jossa hyödynnettiin vaikuttaja Lakkoa.
TULOKSET
Luovat ja innovatiiviset mediaratkaisut sekä vahva vaikuttajayhteistyön jalkauttaminen osaksi tekemistä näkyivät myös tuloksissa: huomioarvo kampanjalle oli 40 % ja mainoksesta pitäminen kohosi huimaan 83 %. Myös ostohalukkuus oli poikkeuksellisen vahva, jopa 88 %.
Tarkastellessa erikseen vielä nuorisokohderyhmää, oli huomioarvo 58 %, mainoksesta pitäminen 78 % ja ostohalukkuus peräti 94 %.
ASIAKKAAN KOMMENTIT
”Lähdimme mukaan hiihtokeskusmainontaan, sillä Levin gondoleissa loksahti jokainen brändillinen palanen kohdalleen! Olemme erittäin tyytyväisiä hiihtomainonnan tuloksiin ja koemme, että saimme hienosti tavoitettua Leviltä kohderyhmäämme ja luotua positiivista pöhinää brändin ympärille myös laajennetun kohderyhmän keskuudessa.
Tutkimustulokset viestivät siitä, että olemme tehneet asioita selkeästi oikein ja oikeassa paikassa. Myös kuluttajien asenteet yleisestikin hiihtomainontaa kohtaan ovat myönteisiä ja niissä korostuvat Kitchen Joynkin viestinnälle tärkeät elementit, kuten viihdyttävyys ja aktivointimahdollisuus.
Haluamme jatkossakin olla mukana hiihtokeskuksissa niin perinteisellä kuin digitaalisilla pinnoilla. Kokonaisuuksien suunnittelu Mediateon kanssa on ollut mutkatonta ja idearikasta. Heiltä löytyy myös aina uusia kulmia mainonnan kehittämiseen ja tänä vuonna haluammekin palata paraatipaikoille entistäkin vahvemmalla konseptilla!”
- Julia Pallasvuo, Brand Manager, Kitchen Joy
huolto@mediateko.fi