Skip to content

Oletkos kuullut Näkemys-Niklaksesta, Mediapeitto-Mirkasta, Yleissankari-Sannasta tai Optimaali-Outista?

He ovat kaikki mediatoimistojen supersankareita, jotka läpivalaisevat kohderyhmien elämän röntgenkatseellaan ja löytävät aina optimaalisen mediapeiton, joilla puhutella suomalaista kuluttajaa koskettavasti, mutta tehokkaasti. TOM löytyy ja ROMI räjähtää tappiinsa kun nämä supersankarit käyttävät supervoimiaan.

 

Koska kaikki eivät tiedä mediatoimistosankareista ja heidän supervoimistaan, me Mediateolla halusimme nostaa heidät laajempaan tietoisuuteen, sekä luonnollisesti kunnioittaa ja ilahduttaa näitä sankareita viihdyttävällä tavalla.

ilmianna-supersankari-01

Ilmianna mediatoimiston supersankari lähelläsi ja kerro hänen supervoimistaan! Täytä vain seuraavat tiedot sankarista, niin voi olla, että oma supersankarifiguuri lähestyy häntäkin.

 

Jos näemme vieraan ihmisen olevan ystävällinen, se vaikuttaa. Iho voi mennä kananlihalle. Se voi kuulostaa nössöltä, mutta se on perusbiologinen fakta. On paljon esimerkkejä siitä, miten ihmisiin luottamisen soveltaminen käytännössä johtaa hyviin tuloksiin. Heti kun me uskomme, että useimmat ihmiset ovat kunnollisia, kaikki muuttuu.

JaniHalme-placeholder_01

Luova johtaja, journalisti, parikkalalainen ja pienten hyvien uutisten puolestapuhuja – hyvän toimittajamme Jani Halme palkittiin vuonna 2016 Suurella journalistipalkinnolla vuoden parhaasta journalistisesta teosta. Ohjelmassaan Kotimaan katsaus Halme luki ääneen suomalaisten paikallislehtien kaikkein pienimpiä hyvän mielen uutisia, ja nyt menestyksekäs matka jatkuu Suomen suurimman hyvien tekojen paikallismedian päätoimittajana.

 

“Tarvitsemme lisää hyviä uutisia” – lue Janin blogikirjoitus  

Kysymyksiä ja vastauksia

Kuinka realistista on odottaa, että kampanja saa aikaan merkittävää muutosta yhteiskunnassa?

Vaikka yksittäinen kampanja ei yksinään muuta koko yhteiskuntaa, Hyviä uutisia -kampanjan tarkoitus on toimia aloitteentekijänä positiivisen muutoksen suuntaan. Jokainen jaettu hyvä uutinen voi inspiroida ihmisiä ja yrityksiä, luoden laajemman ketjureaktion positiivisia vaikutuksia. Kun uskomme hyvää muista, haluamme myös itse toimia paremmin.

Miten kampanjassa varmistetaan positiivisten uutisten luotettavuus ja aitous? Kaikki jaetut uutisvinkit tarkistetaan huolellisesti ennen julkaisua. Kampanjassa käytetään ainoastaan viestinnän alan ammattilaisten tuottamia haastatteluja ja sisältöjä luotettavan ja laadukkaan lopputuloksen varmistamiseksi.
Voiko keskittyminen pelkästään positiivisiin uutisiin jättää huomiotta tärkeät mutta negatiiviset yhteiskunnalliset ongelmat?

Kampanja ei pyri vähättelemään yhteiskunnallisia ongelmia, vaan tasapainottamaan uutisointia tuomalla esiin myös positiivisia asioita. Tavoitteena on tarjota toivoa ja inspiraatiota muistuttamalla myös maailmassa jatkuvasti tapahtuvista hyvistä asioista.

Onko kampanjan viestintä inklusiivista ja tavoittaako se erilaisia kohderyhmiä? Kampanja pyrkii olemaan mahdollisimman inklusiivinen ja tavoittamaan erilaisia kohderyhmiä käyttämällä monipuolisia viestintäkanavia sosiaalisesta mediasta radioon, verkkosivuille ja ulkomainospintoihin ympäri Suomen kaupunki- ja vapaa-ajan keskuksia. Tarkoituksena on luoda positiivisia vaikutuksia mahdollisimman laajalle yleisölle.
Miten kampanja aikoo tavoittaa ja vakuuttaa skeptiset tai kriittiset yleisöt? Kampanja käyttää monikanavaista viestintää ja pyrkii olemaan mahdollisimman läpinäkyvä toiminnassaan. Skeptisille yleisöille tarjotaan konkreettisia esimerkkejä positiivisista vaikutuksista ja mahdollisuus osallistua keskusteluun.
Onko kampanjan tavoite pelkästään kaupallinen vai onko sillä aidosti yhteiskunnallista merkitystä?

Kampanjan tavoitteena on sekä yhteiskunnallinen vaikuttavuus että brändin tunnettuuden lisääminen. Hyvän tekeminen on ollut osa Mediateon ydintoimintaa jo ensimmäisestä toimintavuodesta lähtien. Olemme lahjoittaneet mediatilaa voittoa tavoittelemattomille yleishyödyllisille toimijoille aina, ja tulemme jatkamaan sitä niin pitkään kuin yritys on toiminnassa.  Lahjoituksemme vastaa arvoltaan aina 5 % osuutta liikevaihdostamme vuosittain. Lisäksi Mediateko on saanut ensimmäisenä pohjoismaisena mediayhtiönä kansainvälisesti arvostetun B Corp  -vastuullisuussertifikaatin. Positiivisen vaikutuksen tuottamiseen liiketoiminnallaan sitoutunut maailmanlaajuinen yritysyhteisö tunnetaan edelläkävijäyhtiöistä kuten Patagonia, Ben & Jerry’s sekä Body Shop.

Miten kampanja käsittelee palautetta ja kritiikkiä? Kampanja on sitoutunut avoimeen viestintään ja vastaanottamaan palautetta kaikilta osapuolilta. Palaute käsitellään rakentavasti ja tarvittaessa kampanjan toimia muokataan sen perusteella.
Miten kampanjan onnistumista mitataan ja arvioidaan? Kampanjan onnistumista mitataan monilla mittareilla, kuten tavoitettujen ihmisten määrällä, jaettujen uutisten määrällä ja yleisön palautteella. Tulokset julkaistaan  kampanjan verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. 
Mihin kampanjan tutkimustulokset perustuvat? Tutkimus toteutettiin suomalaisen Feelback Oy:n valtakunnallisessa kuluttajapaneelissa heinäkuussa 2024. Tutkimusvastauksia saatiin yhteensä 1039 suomalaiselta. Otos kiintiöitiin iän ja maakunnan mukaan vastaamaan suomalaista väestöä valtakunnallisesti. Tutkimuksen tilasi Mediateko.

Tilaa hyvät uutiset sähköpostiisi

 

Kiinnostuitko? Heitä viestillä tai rimpauta empimättä