Mediatoimistojen Supersankarit
Oletkos kuullut Näkemys-Niklaksesta, Mediapeitto-Mirkasta, Yleissankari-Sannasta tai Optimaali-Outista?
He ovat kaikki mediatoimistojen supersankareita, jotka läpivalaisevat kohderyhmien elämän röntgenkatseellaan ja löytävät aina optimaalisen mediapeiton, joilla puhutella suomalaista kuluttajaa koskettavasti, mutta tehokkaasti. TOM löytyy ja ROMI räjähtää tappiinsa kun nämä supersankarit käyttävät supervoimiaan.
Koska kaikki eivät tiedä mediatoimistosankareista ja heidän supervoimistaan, me Mediateolla halusimme nostaa heidät laajempaan tietoisuuteen, sekä luonnollisesti kunnioittaa ja ilahduttaa näitä sankareita viihdyttävällä tavalla.
Jos näemme vieraan ihmisen olevan ystävällinen, se vaikuttaa. Iho voi mennä kananlihalle. Se voi kuulostaa nössöltä, mutta se on perusbiologinen fakta. On paljon esimerkkejä siitä, miten ihmisiin luottamisen soveltaminen käytännössä johtaa hyviin tuloksiin. Heti kun me uskomme, että useimmat ihmiset ovat kunnollisia, kaikki muuttuu.
Luova johtaja, journalisti, parikkalalainen ja pienten hyvien uutisten puolestapuhuja – hyvän toimittajamme Jani Halme palkittiin vuonna 2016 Suurella journalistipalkinnolla vuoden parhaasta journalistisesta teosta. Ohjelmassaan Kotimaan katsaus Halme luki ääneen suomalaisten paikallislehtien kaikkein pienimpiä hyvän mielen uutisia, ja nyt menestyksekäs matka jatkuu Suomen suurimman hyvien tekojen paikallismedian päätoimittajana.
“Tarvitsemme lisää hyviä uutisia” – lue Janin blogikirjoitus
Kysymyksiä ja vastauksia
Vaikka yksittäinen kampanja ei yksinään muuta koko yhteiskuntaa, Hyviä uutisia -kampanjan tarkoitus on toimia aloitteentekijänä positiivisen muutoksen suuntaan. Jokainen jaettu hyvä uutinen voi inspiroida ihmisiä ja yrityksiä, luoden laajemman ketjureaktion positiivisia vaikutuksia. Kun uskomme hyvää muista, haluamme myös itse toimia paremmin.
Kampanja ei pyri vähättelemään yhteiskunnallisia ongelmia, vaan tasapainottamaan uutisointia tuomalla esiin myös positiivisia asioita. Tavoitteena on tarjota toivoa ja inspiraatiota muistuttamalla myös maailmassa jatkuvasti tapahtuvista hyvistä asioista.
Kampanjan tavoitteena on sekä yhteiskunnallinen vaikuttavuus että brändin tunnettuuden lisääminen. Hyvän tekeminen on ollut osa Mediateon ydintoimintaa jo ensimmäisestä toimintavuodesta lähtien. Olemme lahjoittaneet mediatilaa voittoa tavoittelemattomille yleishyödyllisille toimijoille aina, ja tulemme jatkamaan sitä niin pitkään kuin yritys on toiminnassa. Lahjoituksemme vastaa arvoltaan aina 5 % osuutta liikevaihdostamme vuosittain. Lisäksi Mediateko on saanut ensimmäisenä pohjoismaisena mediayhtiönä kansainvälisesti arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin. Positiivisen vaikutuksen tuottamiseen liiketoiminnallaan sitoutunut maailmanlaajuinen yritysyhteisö tunnetaan edelläkävijäyhtiöistä kuten Patagonia, Ben & Jerry’s sekä Body Shop.