Skip to content
18.2.2025 14:27:32

Paikallinen täsmäisku monikanavaisesti

Sallan hiihtokeskus sijaitsee Itä-Lapissa, 3500 asukkaan kylässä luonnon keskellä. Hiihtokeskus on aikanaan toiminut Suomen ensimmäisten syöksy- ja pujottelukisojen näyttämönä ja on tänä päivänäkin suosittu vaihtoehto isompien hiihtokeskusten rinnalla luonnonläheisyytensä vuoksi.

 Prisma Kuusamo Salla

 

Lähtökohta

Salla sijaitsee vain noin tunnin ajomatkan päässä Rukalta, joka on yksi Suomen suurimpia hiihtokeskuksia. Koska Ruka-Kuusamon alueella viipymät ovat pitkiä, on ihmisillä myös aikaa piipahtaa esimerkiksi lähellä sijaitsevissa muissa keskuksissa.

Hiihtokeskuksella oli jo käynnissä kohdennettu digimarkkinointi-kampanja alueelle, mutta kampanjaan haluttiin lisää monikanavaisuutta nimenomaan Ruka-Kuusamon alueelle.

 

Ratkaisu

Mukaan valittiin kaikki alueen Retail Media-pinnat, joilla tavoitetaan tehokkaasti huoltoasemilla ja alueen ruokakaupoissa asioivat paikalliset ja turistit. Alueen näyttöverkosto sisältää 21 digitaalista pintaa, joilla aineistoja voidaan vaihtaa ketterästi tarpeen tullen. Kampanja-ajaksi valikoitui luontevasti vilkkaimmat talvikuukaudet, joulukuusta maaliskuun loppuun.

Materiaaleissa haluttiin kasvattaa Sallan hiihtokeskuksen tunnettuutta sekä ohjata alueella vierailevia myös käymään Sallassa esimerkiksi päiväreissulla.

 

Tulokset & asiakkaan kommentit

Kampanja on aiheuttanut paljon positiivista palautetta eri muodoissa.

”Tarkkoja tuloksia tämän tyyppisestä kampanjasta on toki haasteellista saada, mutta olemme saaneet paljon positiivista palautetta, jota on tullut niin asiakkailta kuin muiltakin vierailijoilta. Myös sosiaalisessa mediassa on tullut jonkin verran kommentteja. Asiakkaat ovat tiskilläkin todenneet, että tulivat nimenomaan Rukalta päiväksi Sallaan – tämä jos jokin on lämmittänyt mieltä!


ABC Kuusamo Salla
Kampanjan tavoitteena oli lisätä Sallan tunnettuutta sekä houkutella uusia päiväkävijöitä Ruka-Kuusamon alueelta Sallaan, ja sanoisin, että olemme jopa ylittäneet odotuksemme. Olemme kirjanneet ylös kaikki saamamme palautteet seurataksemme kampanjan tehokkuutta, ja yllättyneet siitä, miten moni on huomannut kampanjamme ja lähtenyt Sallaan nimenomaan sen ansiosta.

Mediateon kanssa olemme aiemminkin tehneet yhteistyötä ja se on sujunut aina oikein sukkelasti. Eino on ehdottanut juuri meidän tarpeisiin sopivia ja toimivia ratkaisuja.”

Janne Kokko - Marketing Manager/Salla Resort

avatar

Minttu Sipilä

Joko tutustuit näihin?