Osuuskaupat uudistivat viestintää digitaalisilla näyttöverkostoilla, vähentäen printtimateriaalia ja lisäten taktisen viestinnän mahdollisuuksia asiakaspolulla.
Lähtökohta
Useat alueosuuskaupat halusivat uudistaa myymälöidensä ja liikenneasemien viestintää siirtymällä kohti digitaalisempaa mainontaa. Tavoitteena oli vähentää printtimateriaalin tarvetta, helpottaa aineistojen hallintaa ja lisätä taktisen viestinnän mahdollisuuksia läpi asiakaspolun.
Ratkaisu
Mediateko suunnitteli ja toteutti osuuskaupoille laajat mainos- ja informaatioverkostot, jotka yhdistävät sisä- ja ulkonäyttöratkaisuja saumattomaksi kokonaisuudeksi. Kaikki verkostot ovat Ylläpito -palvelusopimuksen piirissä, joka antaa Osuuskaupoille vapauden keskittyä omaan päivittäiseen tekemiseen ja takaa verkoston jatkuvan valvonnan, huollon ja käyttökunnon koko sopimuskauden ajan.
Toteutus
Ulkoalueille asennettiin näyttäviä LED-suurtauluja, jotka tavoittavat asiakkaat jo parkkipaikalta ja toimivat tehokkaana ensikontaktina. Sisäänkäyntien yhteyteen suunniteltiin näyttävät LED- ja LCD-pylonit ohjaamaan asiakasvirtoja ja vahvistamaan brändiviestintää. Myymälöiden sisätiloissa käytäville ja pääkiertoon sijoitettiin infonäyttöjä, ja tuotemyynnin tueksi otettiin käyttöön hyllynpäätynäyttöjä. Samalla rakennettiin mainosmyyntiin sopivia näyttöpintoja kiinteistöjen sisälle, mikä avasi osuuskaupoille myös uusia kaupallisia mahdollisuuksia.
huolto@mediateko.fi