Moi on vuoden 2019 alusta alkaen 100 prosenttisesti DNA:n omistama yritys, joka haluaa rakentaa Suomen asiakaslähtöisimmän mobiilioperaattorin.
Lähtökohta
Moi Mobiili halusi olla mukana kaupungin sykkeessä ja festari-ilmiössä kaupunkilaisille sekä kaikille festarivieraille. Moi on ollut aktiivisesti mukana urheilussa jo vuosia, joten nyt haluttiin kiinnittyä myös kaupunkitapahtumiin.
Kampanjan päätavoitteena oli brändimielikuvan kasvattaminen, mutta myös vahva ohjaaminen verkkoon.
Ratkaisu
Kohderyhmäksi valikoitui nuoret, sekä nuoret aikuiset sekä kaupungissa liikkuvat ja kesää viettävät ihmiset. Koska festareita on ympäri Suomen, oli valtakunnallinen rautatieasema-verkosto luonnollinen valinta mediaympäristöksi.
Aineistoissa hyödynnettiin paikkakuntakohtaista materiaalia, jolla päästiin kytkemään Moi kaupunki-ilmiöihin muistettavalla tavalla. Kampanja kesti kokonaisuudessaan koko kesän, sisältäen 9 eri kaupunkia, 67 kampanjapäivää ja 79 digipintaa. Tukimediana ulkomainnonnalle hyödynnettiin mm. Jodelia sekä muita digikanavia.
Asiakkaan kommentit
”Kampanja oli erittäin onnistunut ja saimme siitä hyvät tulokset: myynti kesän aikana kasvoi suhteessa mediapanostusten kasvuun. Olemme mallintaneet päiväkohtaisen mediakäytön sekä myynnin ROMI mallinnuksella jo vuodesta 2017 alkaen, joten meillä on hyvää dataa siitä, miten eri mediapanostukset korreloivat myyntiin.
Myös yhteistyö Mediateon kanssa sujui erinomaisesti. Myyntiote on aina asiakasta palvelevaa sekä asiantuntevaa ja ostaminen on joustavaa.”
-Ulla Koivula, Chief Marketing & Digital Sales Officer