Skip to content
27.9.2021 15:44:03

KuPS - reaaliaikaista ulkomainontaa

Kuopion Palloseuran tarpeena oli viestiä brändistä laajasti koko maakunnan alueella. Perinteisen otteluiden ennakkomarkkinoinnin lisäksi näkyvyyteen haluttiin myös uudenlaista näkökulmaa sekä aidon vuorovaikutuksen lisäämistä brändin ja fanien välillä. 

LIVE-tulospalvelu Kuopion torin näytöllä ottelun aikana

Näytöille toteutettiin yhdessä kuopiolaisen Hurja Solutionsin kanssa LIVE-tulospalvelu, joka näyttää reaaliaikaisesti ottelun tärkeimmät tapahtumat myös stadionin ulkopuolella, maakunnan näkyvimmillä paikoilla. Näkyvyyttä on yhteensä kolmessa eri kaupungissa, lukuisilla eri diginäytöillä. 

"On mahtavaa olla mukana yhden alueen näkyvimmän brändin kehittämisessä. Hurja on KuPSin pitkäaikainen yhteistyökumppani mm. verkkosivujen tarjoajana ja nyt viimeisimpänä olemme saaneet olla toteuttamassa innovatiivista LIVE-tulospalvelua. LIVE-tulospalvelu on täysin KuPSin tarpeisiin räätälöity sovellus, jonka avulla pohjoissavolaiset voivat seurata kotipelin etenemistä myös liikenteessä ollessaan. Voisikin sanoa, että Hurjan kehittämä softa on vähän kuin moottori konepellin alla, joka on osaltaan mahdollistamassa vuorovaikutuksellisuuden kasvattamisen brändin ja fanien välillä", kertoo Hurja Solutionsin toimitusjohtaja Vili Härkönen


Mediateko_tienvarsinäyttö_Kups kopio

Kuopion Palloseuran myynti- & markkinointijohtaja Jukka Voutilainen on tyytyväinen ennen kaikkea konseptin reaktiiviseen tavoittavuuteen:

"Tahdomme viestiä KuPSin olevan koko maakunnan yhteinen ylpeydenaihe. Tämän yhteistyön kautta voimme viestiä itsestämme laajalti koko maakunnan alueella ja vielä kaiken lisäksi reaktiivisesti todella tehokkaalla materiaalilla. Kumppanimme Hurja Solutionsin kanssa suunniteltu konsepti reagoi kotiotteluidemme tapahtumiin automatisoidusti viiveettä. Käytännössä aina kun Väre Areenalla jotain tapahtuu niin sitä sanomaa levitetään yhtäaikaisesti läpi maakunnan konseptin suunnittelussa ja lanseerauksessa vahvasti mukana olleen toisen kumppanimme Mediateon digitaalisilla pinnoilla. Tämä yhteistyö on poikinut meille jo tähän mennessä paljon ja näen tulevaisuudessa suurta potentiaalia kasvattaa vuorovaikutuksellisuutta vielä entisestään digitaalisten ratkaisujen kehittyessä."

Mediateko_Sokos_KUPS_maali kopio


Myös Mediateolla ollaan tyytyväisiä lopputulokseen ja odotettavissa on myös uudenlaisia konsepteja digitaalisen mainonnan kehittyessä hurjalla tahdilla:

”Ulkomainonnassa reaaliaikaisuus on mahdollisuus, jolla viestinnästä saadaan ajankohtaista sekä huomiota herättävää. Mielestämme tätä mahdollisuutta käytetään ulkomainonnassa vielä liian vähän, joten kiitos KuPs:lle ja Hurjalle erinomaisesta toteutuksesta, jossa KuPS:in kotiotteluiden aikana ottelun tulos sekä tärkeimmät hetket päivittyivät näytöillämme reaaliaikaisesti. Näyttöjen avulla ottelutapahtumien kulku välittyi kuluttajille ympäri Savon maakuntaa ja ottelutapahtumista pysyi ajantasalla jopa ruokakaupassa. Digitaaliset mainosvälineet mahdollistavat tämän ja monia muita erikoistoteutuksia, joten katsotaan mitä näytöillämme näytetään tulevien kausien kotiotteluiden aikana.” vihjailee Mediateon kampanjasuunnittelija Mikko Husu

 

 

avatar

Annika Kettunen

Mediateon markkinointivastaava ja brändinvartija. Syttyy rohkeista bränditeoista sekä toivoo vastuullisuuskeskustelun kääntyvän enemmän vaikuttamiseen.

Joko tutustuit näihin?