Viime vuosien huimaa kasvutarinaansa jatkava Kotipizza seuraa markkinointipanostuksiensa toimivuutta tarkalla silmällä. Kotipizzan markkinointijohtaja Rainer Lindqvistin mukaan ulkomainonta lunastaa paikkansa Kotipizzan mainoskakussa hyvällä ROI-luvullaan.
”Ulkomainonta resonoi hyvin tulosten kanssa. Mediateon ympäristöihin
tekemämme ulkomainoskampanjat tuottavat Kotipizzalle välitöntä mitattavaa myynnin kasvua.”
Lisämyynnin ohella ulkomainonta rakentaa mielikuvia. Jatkuva näkyvyys siellä missä ihmiset liikkuvat ja viettävät aikaansa on Rainer Lindqvistin mukaan strateginen valinta. Sillä on osaltaan luotu Kotipizzan nousua laadukkaaksi koko kansan brändiksi, jollaisena se nykyään tunnetaan.
Kotipizza on jo vuosia satsannut ympärivuotiseen näkyvyyteen vapaa-ajankeskuksissa.
”Hiihtokeskukset, golf-kentät ja lomakohteet ovat meille luontevia paikkoja mainostaa. Ne tarjoavat ihmisille nautintoa ja positiivisia elämyksiä. Aivan kuin meidän brändimmekin.”
”Syksyllä 2021 teimme pilottikampanjan Mediateon uusilla rautatieasemapinnoilla. Tulokset olivat erittäin hyvät. Siksi nostimme panostuksiamme rautatieasemaverkoston ulkomainontaan tälle vuodelle.”
Kotipizzan tilauksista jo yli puolet tehdään verkkokaupan kautta.
”Helposti voisi ajatella, että älypuhelin on ainoa väline, josta potentiaaliset käyttäjät saadaan tavoitettua oikea-aikaisesti ja tuloksekkaasti. Olemme kuitenkin toistuvasti huomanneet, että juuri ulkomainonta toimii usein jopa sähköistä mainontaa paremmin myynnin kasvattajana.”