Tavoitteena oli K-supermarket brändin ja imagon vahvistaminen ostovoimaisten perheiden ja kuluttajien keskuudessa.
Huomioarvotutkimukseen osallistuneista jopa 85% huomasi K-Supermarketin mainontaa!
Lähtökohta
Tavoitteena oli K-supermarket brändin ja imagon (paras ruoassa) vahvistaminen ostovoimaisten perheiden ja kuluttajien keskuudessa.
Miksi haluttiin olla mukana hiihtokeskuksissa? Lasketteluresorteissa ollaan vapaa-ajalla, perheiden tai ystävien kesken, jolloin ruoka ja sen valmistaminen ovat vahvasti läsnä. Lisäksi laskettelijoiden harrastajaprofiili osuu vahvasti K-supermarketin ydinkohderyhmään.
Ratkaisu
Kattavaan valtakunnalliseen kampanjaan valittiin mukaan perheiden suosimat hiihtokeskukset lähellä K-supermarket kauppoja. Näissä kohderyhmä otettiin haltuun vilkkaimmilla alueilla mm. isoilla jättipinnoilla ja hissilinjatauluilla.
Tulokset
Hiihtokeskuksissa toteutettiin huomioarvotutkimus, jossa K-supermarket ylitti keskiarvon selvästi. Lisäksi 85 % mainonnan huomanneista kuluttajista piti viestinnästä. Kampanjasta saatiin kaikin puolin erittäin positiivista palautetta niin asiakkaan, kuin kuluttajienkin puolelta.
K-supermarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki kommentoi kampanjaa seuraavasti: ”Lähdimme mukaan meille uuteen mediaympäristöön, koska halusimme puhutella asiakkaitamme rennolla tavalla. Raikas ympäristö ja fiilis antoivat asiakkaillemme virkistävän brändikokemuksen. ”