Koko kansan tuntema Järvikylä-brändi on näkyvä osa niin suurempien kuin pienempien ruokakauppojen hedelmä- ja vihannesosastoa Hangolta Utsjoelle. Kaupallinen johtaja Kyösti Karhunen kertoo, että asema on saavutettu vahvalla brändifilosofialla ja pitkäjänteisellä työllä.
”Järvikylä on oikea paikka, ei pelkkä tuotebrändi. Arvot, periaatteet sekä toimintatavat ovat muodostuneet perinteikkäällä sukutilalla vuosisatojen kuluessa ja esimerkiksi hyvä laatumielikuva on ansaittu toiminnalla. Kun kotipesä on kunnossa, markkinointiin on hyvä eväät.”
Järvikylä-brändiä on rakennettu määrätietoisesti 90-luvulta alkaen. Innostavilla tarinoilla, käyttövinkeillä ja uusien makujen kokeiluun rohkaisevilla kampanjoilla Järvikylä pyrkii aktiivisesti koko markkinan kasvattamiseen.
”Meillä on selkeä tehtävä. Ihmisten pitäisi se vähintään puoli kiloa kasviksia syödä päivässä ja siihen on vielä matkaa. Emme kuitenkaan tahdo julistaa kuinka kuuluu elää, vaan tarjota helppoja ja innostavia mahdollisuuksia tehdä parempia valintoja.”
Järvikylä rakentaa brändimielikuvaansa ympäristöissä, jotka edustavat yhteisiä arvoja heidän itsensä kanssa – kuten vaikkapa julkisissa liikennevälineissä.
73% käyttää Järvikylän tuotteita
”Viimeisen kahden vuoden aikana olemme kasvattaneet markkinaosuuttamme selkeästi kaikissa tuoteryhmissä. Ulkomainonnalla tavoitamme ihmiset siellä, missä he ovat valmiita ja kiinnostuneita ottamaan viestimme vastaan. Digitaalisuus on avannut mukavasti uusia mahdollisuuksia entistä vaikuttavampaan viestintään kodin ulkopuolella.”