Edenred on Suomen johtava työsuhde-etujen tarjoaja ja mobiilimaksujen edelläkävijä. Edenred-etuja käyttää yli 500 000 suomalaista ja käyttöpaikkoja on Suomessa yli 30 000.
Lähtökohta
Edenred halusi viedä brändinsä hiihtokeskuksiin, jossa tavoitetaan tehokkaasti kaikki kohderyhmät:
1) Työsuhde-etuja käyttävät kuluttajat, ja muistutetaan heitä Virike- ja Lounari-etujen käytöstä
2) Yrityspäättäjät, jotka voisivat ottaa Edenredin työsuhde-edut käyttöön omassa yrityksessä
3) Itse keskukset, jotka ympäristöinä ovat vilkkaita etujen käyttöpaikkoja
Ratkaisu
Mediateon keskuksista poimittiin ne, joissa Virike- ja Lounari-työsuhde-etujen käyttö kaikkein vilkkainta ja näihin valikoitiin fyysisiä mediavälineitä lähellä ostopäätöstä. Lisäksi kampanjalle haluttiin valtakunnallinen vaikuttavuus, jonka vuoksi viestit vietiin myös Mediateon digitaaliseen pystynäyttö-verkostoon (89 kpl / 12 keskusta), jotka kattavat laskettelumarkkinasta noin 90 %.
Kampanjaviesteissä hyödynnettiin hiihtokeskusympäristöä erilaisilla viesteillä, jotka linkittyivät lasketteluun ja etujen käyttämiseen.
Tulokset
Kampanja tutkittiin viidessä eri keskuksessa talven aikana ja tulokset puhuvat puolestaan: 77 % piti näkemästään mainoksesta ja jopa 79 % ilmaisi kiinnostuksen ostaa (tai ainakin harkitsevansa ostaa) tuotteen / palvelun. Kun tuloksista tarkastellaan vielä tarkemmin päättäjä-kohderyhmää, niin näistä peräti 51 % kertoi mainoksen muuttaneen mielikuvaa yrityksestä positiivisempaan suuntaan (45 % neutraali).
Asiakkaan kommentit
”Loimme laskettelukeskuksiin sopivan mainonnan konseptin pilke silmäkulmassa ja näkyvin brändivärein. Kampanja on luonut Edenredille laajaa näkyvyyttä jo useamman vuoden ajan. Ulkomainos-kampanjaa on tuettu digimainonnalla ja suoramarkkinoinnilla.
Laskettelukeskukset on meille oivallinen ympäristö, sillä sieltä tavoitamme tuhansia suomalaisia harrastuksen parissa, johon Virike-etua hyödynnetään jo todella paljon. Taktisen viestin lisäksi kampanja on kasvattanut Edenredin bränditunnettuutta myös tärkeässä kohderyhmässä eli yrityspäättäjien keskuudessa.”
-Laura Lahtinen, Director, Marketing and Product, Edenred
huolto@mediateko.fi