Baker's Story on leipomokahvila, joka avattiin Tampereen rautatieasemalle. Kampanjan lähtökohtana oli lanseerata uusi Baker's Story konsepti asemalla näyttävällä, useita mediapintoja sisältävällä kampanjalla. Mediapinnat sijoittuivat eri puolille asemaa ja tavoittivat näin ohikulkijat tehokkaasti.
Aseman yhteydessä on runsaasti tarjontaa ja kilpailu on kovaa, joten kampanjalla avulla pyrittiin erottautumaan muista ja kommunikoida konseptin erikoisuuksista, kuten reilun
kaupan kahveista ja paikallisen artesaanileipomon herkuista.
Ratkaisu
Ratkaisuna lähdettiin hakemaan uutisoivaa lanseerausta, lähellä ostopäätöstä. Tampereen asema otettiin haltuun kokonaisvaltaisesti niin perinteisillä eurotaulupinnoilla, kuin digitaalisilla näytöillä ulkona ja sisällä.
- Asema-aukion iso LED screen
- Matkustajatunnelin digitaaliset näytöt 3 kpl
- Matkustajatunnelin eurotaulut 11 kpl
- Viikkotavoittavuus 70 000-80 000 kuluttajaa
Digitaaliset näytöt hyödynnettiin taktisesti ajastamalla eri kellonajoille ajankohtaisia materiaaleja; esimerkiksi aamiaissetit, lounas tai iltapäiväkahvit.
Asiakkaan kommentit
”Mediateon ympäristö sopi meille täydellisesti lokaation puolesta! Valituilla mediavälineiden yhdistelmällä saimme näyttävän kokonaisuuden Tampereen keskeisimmälle paikalle. Projektinjohto oli erinomaista ja Mediateolla on hyvä ja positiivinen meininki.” kertoo Baker's Storyn markkinointijohtaja Mika Coles.
"Näkyvyys näillä oli mainio ja korosti erottautuvaa leipomokahvilakonseptia, Baker’s Storya, erityisesti sen osalta, että sen takana seisoo aina aito paikallinen artesaanileipomo, joka tarjoaa rouheat eväät ja rehdit herkut. Myynnillisesti emme ole saaneet suoraa konversiota vielä kyseisten mediapintojen avulla eli suoraa myynninlisäystä ei voi keississä todentaa. Konsepti on uusi, ja tärkein aktivointi onkin saada asemahallin trafiikkia kahvilaan." toteaa Coles.