Tuhannet lemmikit karkaavat kotoaan joka vuosi. Useimmat löytyvät – osa ei – ja silloin nopeus on ratkaisevaa. Lähialueen asukkaiden näköhavainnot ja apu voivat olla avainasemassa lemmikin löytymisessä. Myös me Mediateolla haluamme olla mukana koko digitaalisella verkostollamme Mustin ja Mirrin uudessa koiravahti lanseerauksessa, jonka tarkoituksena on lisätä alueella asuvien ihmisten tietoisuutta kadonneesta lemmikistä.
Jos siis etsit lemmikkiäsi, tee ilmoitus karkurit.fi:hin. Mikäli lähialueellasi on ulkomainosnäyttöjä, Musti ja Mirri lisää niihin ilmoituksen karkurit.fi:hin antamiesi tietojen perusteella.
"Olemme Mustin ja Mirrin kanssa pyrkineet tekemään kampanjoita, joissa mainospinnat eivät pelkästään kerro ongelmasta, vaan ratkaisevat sitä. Tällaisessa tekemisessä ulkomainonta on kanavana omaa luokkaansa, sillä se on osa ympäristöään. Muita mainoksia katsotaan yksin omalta ruudulta, mutta ulkomainonta on sosiaalista. Kun yksi ihminen jää katsomaan mainosta, toinenkin kiinnostuu siitä. Karkurivahdissa reaaliaikaisuus ja hyperlokaalius korostavat näitä ulkomainonnan erityispiirteitä: omalla kotialueella sijaitseva fyysinen mainos kertoo katsojalle, että hänen kotinsa lähellä on juuri nyt lemmikki kateissa. Se herättää enemmän, kuin somepostaus."
Aleksi Erma, yksi perustajista, suunnittelija, Erma&Reinikainen
Mikään ei ole tärkeämpää kuin saada kadonnut ystävä takaisin. Toivottavasti, yhä useampi lemmikki saataisiin onnellisesti tämän avulla takaisin kotiin. 💚
04.12.2025

huolto@mediateko.fi