Ajankohtaista


Ulkomainonta jatkaa vahvaa kasvuaan - ulkomainosliitto mukaan Kantar TNS Atlas -tutkimukseen

Helmikuun lopulla saimme jälleen ilahduttavia uutisia toimialan kasvusta, kun Kantar TNS julkaisi tiedotteen mediamainonnan muutoksista tammikuussa. Kokonaismediamainonnan määrä laski yhden prosentin, kun taas ulkomainonta ui vahvasti vastavirtaan iskiessään pöytään miltein +33% kasvun. 

ulkomainonta_326.jpg

Viime vuonna ulkomainonta ylsi ennätykselliseen 6,2% osuuteen koko mediamainonnan nettoeuromäärästä ja kasvua on odotettavissa myös tälle vuodelle. Isossa roolissa kasvun taustalla on ollut ulkomainosyhtiöiden tarjoama oma, luotettava tutkimustieto. Ulkomainonnan tulemista kansalliseen tutkimuspiiriin on toivottu jo pitkään ja nyt viimein pitkä odotus palkitaan, kun Kantar TNS Atlas alkaa tutkia myös ulkomainonnalle altistumista osana entistä tutkimusta.  Jatkossa pystymme siis tarjoamaan entistä tarkempaa tietoa omien tutkimustietojemme lisäksi. 

Pysy kuulolla - tulemme tiedottamaan aiheesta tarkemmin!


Lähteet: Outdoor Finland - Vahvassa kasvussa oleva ulkomainonta tarjoaa entistä tarkempaa tutkimustietoa
Kantar TNS Atlas - Mediamainonnan muutokset 1/2018




Tunnisteet: tutkimus, ulkomainonta, uutiset


Takaisin uutislistaukseen