Skip to content
31.01.2020

Ulkomainonnalla jälleen ennätysvuosi - Suomen ulkomainosliitto palkittiin vuoden mediatoimijana

Kantar TNS on julkistanut jälleen koosteen viime vuoden mediamainonnan määrästä. Kokonaismediamainonnan määrä jatkoi jo toista vuotta peräkkäin kasvua, kun mainonnan määrä kasvoi +1,2% edelliseen vuoteen verrattuna.

Mediamainonnan määrän muutos mediaryhmittäin 2019
Ulkomainonta+2019
Lähde: Mediamainonnan määrä 2019

Ulkomainonta jatkaa edelleen reipasta kasvua suurimmalla kasvuprosentilla, jopa +19,2%! Kasvuvauhti on siis vain kiihtynyt, kun vuonna 2018 ulkomainonta ylsi +15% kasvulukuihin, ja sitä edellisenä vuonna +13,3% kasvuun. Ulkomainonnan osuus koko mediakakusta on nyt siis ennätykselliset 6,3%. Ainoana jäljellä olevana massamediana ulkomainonnan vahvuuksiin lukeutuu myös digitaalisuuden lisääntyminen sekä uudet, innovatiiviset mainosratkaisut joita muut mediat eivät pysty tarjoamaan. 

Mainonnan osuudet mediaryhmittäin 2019

Ulkomainota+2019

Ulkomainonnan nopea kasvu ja laadukas työ mediamainonnan saralla huomioitiin myös Kantarin Mainosvuosi-tilaisuudessa, kun Outdoor Finland - Suomen ulkomainosliitto palkittiin vuoden 2019 kasvua tehneenä mediatoimijana. Myös Mediateko on Suomen ulkomainosliiton jäsen ja on vahvasti mukana kehittämässä suomalaista ulkomainontaa laadukkaampaan suuntaan. 


Lähteet:
Mediamainonnan määrä 2019 – nousu jatkuu jo toista vuotta
Lehdistötiedote: Mediamainonnan määrä 2019

avatar

Annika Kettunen

Joko tutustuit näihin?