Skip to content
03.07.2024

Suomen ulkomainosmarkkinoille uusi yleisömittausvaluutta


Clear Channel Finland, JCDecaux Finland, Mediateko, MEKS ja Outshine
ovat solmineet
yhteistyösopimuksen ulkomainonnan yleisömittaushankkeesta. Hankkeen ansiosta Suomen
mediamarkkinaan saadaan ulkomainonnan yhteinen, reaaliaikainen yleisömittausvaluutta
staattiselle sekä digitaaliselle ulkomainonnalle.

Tiedote ulkomainonnan uudesta yleisömittauksesta-logot

Hanke käynnistyy kesän 2024 aikana, ja yleisömittauksen tuottamia lukuja saadaan ulkomainosyhtiöiden, mediatoimistojen ja mainostajien käyttöön vuonna 2025. Mittauksen toteuttavana alihankkijana toimii tanskalainen analytiikkayhtiö AllUnite A/S, joka on erikoistunut ulkomainonnan mittaamiseen.

Hankkeen omistavat sopimuksen tehneet viisi ulkomainosyhtiötä ja hankkeen koordinoijana
toimii Media Audit Finland. Lisätietoja ja tarkennuksia hankkeen edistymisestä ja
aikatauluista saadaan syksyn 2024 aikana. 



Lisätietoja:

Emma Syyrakki
Media Audit Finland
Tutkimuspäällikkö
emma.syyrakki@mediaauditfinland.fi

avatar

Annika Kettunen

Joko tutustuit näihin?