Skip to content
01.03.2022

Näin suunnittelet onnistuneen kampanjan golfkentille


Golf on ennen kaikkea sosiaalinen laji ja sen parissa vietetään useita tunteja kerrallaan, ahkerimmat golfaajat jopa sadan kierroksen verran kauden aikana. Kentät tarjoavat ympäristönä loistavan tilaisuuden puhutella golfareita hyvällä fiiliksellä, arvokkaassa ympäristössä ja olemattomalla mediahälyllä.

Kampanjan suunnitteluun kannattaa siis panostaa, jotta saat siitä parhaimman mahdollisen tehon. Kampanjaa suunnitellessa kiinnitä siis huomiota näihin kolmeen asiaan:

A6509285-Edit


1. BRÄNDIÄ VAI TAKTISTA?

Brändimainontaa tehdessä oleellista on riittävä toistojen määrä sekä tarpeeksi laaja näkyvyys. Yksittäisillä pinnoilla brändimielikuvan luominen on hankalaa, mutta jo muutamilla oikein valituilla ratkaisuilla saadaan näyttävä kokonaisuus. Golfkentillä viestin toisto tulee automaattisesti, kun golfarit viettävät kentällä aikaa 4-5h kerrallaan sekä käyvät pelaamassa useita kertoja kesän aikana. 

Golfkentät ovat itsessään arvostettuja brändejä, jonka vaikutuspiirissä viestisi tulee näkymään kiireettömässä ympäristössä. Ei ole siis ollenkaan liioiteltua sanoa, että tyylikäs ympäristö kirkastaa myös sinun brändiäsi, näkyessään intohimoisten harrastajien rakkaalla kentällä. 

Mikäli tarpeenasi on myös taktinen kulma, niin golfkentät tarjoavat myös erinomaisen ympäristön nopeatempoisempaan kampanjointiin, kuten koeajoihin, maistatuksiin sekä esittelytilaisuuksiin. Myös laaja digitaalinen verkosto mahdollistaa aineistojen joustavan vaihtamisen sekä kohdentamisen eri ajoille, jolloin kampanjasta saadaan mielenkiintoinen sekä ajankohtainen kuluttajille. 

A6508854-1


2. MITÄ KOHDERYHMÄÄ TAVOITTELET?

Golfareissa korostuvat vahvasti tietyt kohderyhmät, kuten hyvin toimeentulevat kuluttajat ja yrityspäättäjät, mutta eri kentille sekä tiettyihin mediavälineisiin kohdistamalla pystytään tavoittamaan myös esimerkiksi seniori-ikäisiä harrastajia, nuoria golflupauksia tai vaikka paikallisia ihmisiä. 

Tutkimuspankkimme sisältää runsaasti tietoa golfareiden kulutuskäyttäytymisestä, arvoista sekä esimerkiksi tiettyjen ikäryhmien asenteista golfmainontaa kohtaan. Tiesitkö esimerkiksi, että 33% alle 24 vuotiaista pitää golfkeskusmainontaa viihdyttävänä? Tai että 42% golfareista aikoo vaihtaa autoa tulevan kahden vuoden aikana? 

Peuramaa golf diginäyttö kotipizza


3. MIKÄ ON KAMPANJAN BUDJETTI?


Budjettiraami on hyvä miettiä heti suunnittelun alussa, jotta kampanjasta osataan rakentaa heti järkevän kokoinen. Myös tavoitteet vaikuttavat suuresti lopullisen hinnan muodostumiseen, mutta pääasiallisesti koko kauden kestävälle (5-7kk) kampanjalle sekä valtavalle toistomäärälle hinnat ovat hyvin kilpailukykyisiä. 

Lue myös: Kannattaako golfkentällä mainostaa, mikäli ei omaa järkälemäistä budjettia? 


Yhteenvetona voitaisiin siis todeta golfkeskusmainonnan olevan suunnittelun kannalta aivan kuten mikä tahansa muukin media, kunhan osaa ottaa huomioon muutaman erityispiirteen. Kattava tutkimustieto sekä ammattitaitoiset myyjät ovat erinomainen apu suunnittelussa, mikäli omat tavoitteet ovat vielä epäselvät!

 

avatar

Annika Kettunen

Joko tutustuit näihin?