Mediateon Retail Media -verkosto laajenee Länsi- ja Pohjois-Suomessa yhdessä kahden alueosuuskaupan kanssa.
Mediateko on tehnyt yhteistyösopimukset Satakunnan Osuuskaupan ja Osuuskauppa Arinan kanssa Digitaalisista ulkonäyttöverkostoista. Mediateko asentaa Satakunnan alueelle 20 ulkonäyttöä ja laajentaa Osuuskauppa Arinan alueen näyttöverkostoa 8 digitaalisella näytöllä, joista valtaosa on vaikuttavia ulkonäyttöjä.
Näytöt sijoitetaan Prismojen ja S-markettien julkisivuihin tai niiden eteen niin, että niillä tavoitetaan erinomaisesti myymälöiden kävijät ja kiinteistöjen ohikulkijat. Ulkonäytöt ovat alueellisena mediana poikkeuksellisen vahvoja, ne näkyvät ja vaikuttavat vahvasti keskellä ihmisten arkea ja vaikuttavat tehokkaasti paikalliseen kuluttajakäyttäytymiseen. Ne tarjoavat yrityksille mahdollisuuden rakentaa brändiä ja ohjata ostoaikeita juuri siellä, missä päätökset tehdään. Mediateko vastaa hankkeessa ulkonäyttöjen asennuksesta ja ylläpidosta, sekä mediamyynnistä.
Retail Media jatkaa kasvuaan.
Retail Media on globaalisti nopeimmin kasvava mediaryhmä ja Suomi on edelläkävijä kivijalkakauppojen näyttömainonnassa. IAB:n toukokuussa julkaistun Retail Media nykytila ja trendit -selvityksen mukaan myymälämainonta digitaalisilla näytöillä koettiin kiinnostavimmaksi Retail Median muodoksi. Mediateko vastaa tähän trendiin ja kasvavaan kysyntään innolla.
”Sopimukset ovat meille merkittäviä, sillä projekti vahvistaa Retail Media-verkostomme valtakunnallista tavoittavuutta, vie Mediateon myös Satakunnan alueen yritysten DOOH -ratkaisuiden toteuttajaksi ja vastaa kasvavaan kysyntään isojen ulkonäyttöjen kysynnässä lähellä kuluttajien ostopäätöksiä. Näemme alueosuuskaupat erinomaisina, kuluttajat parhaiten tuntevina yhteistyökumppaneina ja Mediateon tahtotilana on kasvattaa yhteistyötä heidän kanssaan myös tulevaisuudessa”, iloitsee Mediateon toimitusjohtaja Sampsa Savolainen.
”Satakunnan Osuuskauppa haluaa hyödyntää digitaalisen median mahdollisuudet myymälöiden ulko- ja sisätiloissa. Yhteistyössä Mediateon kanssa parannamme näkyvyyttä myymälöiden ulkopuolella syksyn aikana.
Uskomme että näiden uusien ulkotaulujen avulla kymmenet tuhannet asiakkaat tulevat joka päivä näkemään meidän paikallista viestiä sekä valtakunnallista markkinointiviestintää. Mediateko on osoittautunut valtakunnallisesti vahvaksi ja luotettavaksi yhteistyökumppaniksi, siksi Mediateko on valintamme yhteistyökumppaniksi”, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Jussi Kaartinen Satakunnan Osuuskaupasta toteaa.
Kaupan digitalisoituminen etenee vauhdilla – on ilo tehdä yhteistyötä Mediateon ammattilaisten kanssa ulkonäyttöverkoston kehittämisessä. Yhdessä luomme entistä vaikuttavampia asiakaskokemuksia!" toteaa Osuuskauppa Arinan toimialajohtaja Mikko Polso.
Digitaalisten näyttöjen asennus toteutetaan loppuvuoden aikana ja mediakanava avataan asiakkaidemme hyödynnettäväksi heti asennusten valmistuttua.
Satakunnan Osuuskauppa:
Olemme yli 73 000 asiakasomistajamme omistama satakuntalainen palvelualojen yritys, toimimme Porin seudulla ja Pohjois-Satakunnassa. Tehtävämme on tuottaa satakuntalaisille kilpailukykyisiä palveluita ja etuja. Olemme toimialueemme suurin yksityinen työnantaja, työllistämme keskimäärin 1200 henkilöä.
Osuuskauppa Arina
Osuuskauppa Arina on asiakasomistajiensa omistama ja kehittyvä palvelualan yritys, jonka tehtävänä on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja asiakasomistajilleen. Arina on osa S-ryhmää, kuten muutkin Suomessa toimivat alueosuuskaupat.

huolto@mediateko.fi