Skip to content
02.04.2025

Mediateko x Kaleva Media yhteistyö

Kaleva media X Mediateko - 2 (2) kopio

 

 

Kaleva Media ja Mediateko yhteistyöhön Pohjois-Suomen alueellisessa myynnissä

 

Kaleva Media ja Mediateko aloittavat mediamyyntiyhteistyön koskien Mediateon Pohjois-Suomen digitaalisia ulkonäyttöjä. Kahden kotimaisen mediayhtiön yhteisenä tavoitteena on palvella paikallisia ja alueellisia asiakkaita laajemmin ja selkeää arvoa tuottaen.

Näyttöihin kuuluvat muun muassa Oulun, Rovaniemen ja Kajaanin rautatieasemien näytöt, Pohjois-Suomen golfkeskuksissa ja hiihtokeskuksissa sijaitsevat digitaaliset mainosnäytöt sekä Mediateon näytöt Koillismaan Osuuskaupan ja Arinan Osuuskauppojen yhteydessä.

”Yhteistyö Mediateon kanssa täydentää erinomaisesti olemassa olevaan ulkomainonnan verkostoamme ja alkaa oivalliseen ajankohtaan juuri matkailun kasvaessa alueellemme. Ulkomainonta on yksi miellyttävimmäksi koetuista mainosmuodoista, joka tavoittaa tehokkaasti sekä matkailijat että paikalliset ihmiset”, Kaleva Median kaupallinen johtaja Heidi Kananen kertoo.

”Hiihtokeskuksien asiakasmäärät sekä Mediateon tarjonta muutenkin alueella ovat kasvaneet vuosi vuodelta ja samaan aikaan Pohjois-Suomessa on paljon potentiaalisia yrittäjiä ja palveluntarjoajia, joiden palvelut ansaitsee tulla nähdyksi. Pohdimme pitkään, lähdemmekö rakentamaan omaa alueellista myyntiorganisaatiota Pohjois-Suomeen vai löydämmekö jonkin muun ratkaisun. Kalevalla on alueella pitkät perinteet ja asiakassuhteet, joten totesimme, että yhteistyössä saamme varmasti aikaan enemmän”, kommentoi Mediateon toimitusjohtaja Sampsa Savolainen.

Mediateko
Mediateko on kotimainen vuonna 2008 perustettu yritys, joka tarjoaa sekä valtakunnalliset ulkomainontapalvelut, että näyttöratkaisut kiinteistöille ja kaupan ketjuille. Mediateon yhteensä 4500 ulkomainospintaa tavoittavat suomalaiset vapaa-ajan kohteissa sekä kaupunkikeskustoissa ympäri maan. 

Mediateko on saanut ensimmäisenä pohjoismaisena mediayhtiönä kansainvälisesti arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin. Positiivisen vaikutuksen tuottamiseen liiketoiminnallaan sitoutunut maailmanlaajuinen yritysyhteisö tunnetaan edelläkävijäyhtiöistä kuten Patagonia, Ben & Jerry’s sekä Body Shop.


Kaleva Media

Pohjoisen henkisen ja taloudellisen vireyden puolesta Kaleva Media on toiminut jo vuodesta 1899 lähtien. Kaleva Media panostaa laadukkaaseen journalismiin, sisältötuotteisiin sekä paikallis- ja ihmisymmärrykseen perustuvaan markkinoinnin kokonaisratkaisuihin erilaisissa digitaalisissa kanavissa, painetussa mediassa ja lähes 70 digitaalisten näyttöjen ulkomainosverkostossa. 

Kaleva Median mediabrändejä ovat maakuntalehdet Kaleva ja Lapin Kansa, Radio Kaleva, verkkolehti Pohjoisen Polut, kaupunkilehdet Forum24, Uusi Rovaniemi, Lounais-Lappi, Raahelainen ja paikallislehdet Raahen Seutu, Pyhäjokiseutu, Koillissanomat, Iijokiseutu, Rantalakeus ja Siikajokilaakso sekä niiden kattavat digitaaliset kanavat ja palvelut. Myös ristikko- ja aikakauslehtiä kustantava Kolmiokirja Oy sekä painotalo Botnia Print Oy Ab ovat osa Kaleva Mediaa. Markkinointipalveluita tarjoavat markkinointitoimisto Kolmas Polvi sekä vaikuttajamarkkinointiin ja sen suunnitteluun erikoistunut Indieplace.

 

Lisätiedot:

Heidi Kananen
kaupallinen johtaja, Kaleva Media
puh. 040 410 9541
heidi.kananen@kalevamedia.fi

Sampsa Savolainen
toimitusjohtaja, Mediateko
puh. 040 526 5186
sampsa.savolainen@mediateko.fi

 

 

avatar

Sampsa Savolainen

Joko tutustuit näihin?