Valinnan tuoma 30 000 euron medianäkyvyys vahvistaa hyvän tekemistä helpottavan start-upin nousua koko kansan tietoisuuteen.
Vuoden 2023 lopulla lanseeraamamme Kauden hyvis -tukimalli kestävämpää tulevaisuutta edustaville yrityksille harppasi hakuvaiheesta vahvasti kohti vaikuttavuutta keskiviikkona 23. lokakuuta 2024. Arvovaltainen raati – toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki Marketing Finlandilta, markkinointijohtaja Satu Laakso Berneriltä, media planner Jenny Kettunen Havas Helsingistä, freelancer Emma Koukonen sekä oma markkinointivastaavamme Annika Kettunen – valitsi historian ensimmäiseksi Kauden hyvikseksi ”Hyvien tekojen Tinderiksi” itsensä hakemuksessaan luonnehtineen Commun.
”Raadin perusteluissa korostuu erityisesti Commun kyky madaltaa kynnystä tarjota tai pyytää apua. Se tarjoaa helpon ja turvallisen kanavan esimerkiksi yksinäisyyden ehkäisemiseen, mutta myös yhteisöllisyyttä edistävän ratkaisun kunnille sekä toimivan sosiaalisen vastuun alustan yrityksille. Lisäksi raatilaiset vaikuttuivat Commun moniulotteisesti eri sektorilla tekemästä työstä sekä aikaansaannoksista. Commu myös toimii sitä paremmin, mitä enemmän käyttäjiä on, joten lisänäkyvyydestä on sille suoraa hyötyä”, Annika Kettunen valottaa valinnan taustalla käytyä keskustelua.
Kauden hyvis -valinnan mukanaan tuoma 30 000 euron medianäkyvyys sai Karoliinan sanojan lainaten aikaan ison myräkän Commun tiimissä:
”Hihkuimme yhdessä ja iloitsimme voitosta, koska näin saamme lisää auttamisen tarinoita levitettyä ja hyvää mieltä vieläkin laajemmalle! Mielestäni Kauden hyvis -malli on hyvä, koska meidän täytyy nostaa hyviä tekoja, ei vain maailmalta, vaan ihan omista kortteleistamme.”
Ai mikä Commu?
Commu on kolmen nuoren yrittäjän perustama start-up, jonka tavoitteena on tehdä auttamisesta ja avun pyytämisestä helpompaa. Työkaluna toimii mobiilisovellus, kohderyhminä sekä yksityiset ihmiset, kunnat, yhdistykset että yritykset.
”Commu on sovellus tee-se-itse-auttamiseen, suoraan ihmiseltä ihmiselle”, Karoliina Kauhanen, yksi Commun perustajista, kiteyttää.
”Meistä jokainen voi auttaa, omilla taidoillaan tai ajallaan. Jokaisen avun tarve on tärkeä ja jokaisen avulla on merkitystä. Olen itse ollut monta kertaa tien poskessa auton kanssa, olen pudotellut avaimia, unohdellut asioita. Ja olen saanut apua, joku on huomioinut minut.”
Parissa vuodessa Commu on kerännyt lähes 100 000 käyttäjää ja mahdollistanut yli 25 000 hyvää tekoa; lemmikkien hoidosta juttuseuraan ja ukrainalaisten auttamisesta yritysten sosiaaliseen vastuunkantoon. Siinä sivussa kirjahyllyn reunalle on kertynyt Vuoden Digitaalisin Teko -palkinto, Forbes 30UNDER30 -tunnustus, Pohjoismaiden suurimman innovaatiokilpailun voitto, YK:n tunnustus rauhantyöstä ukrainalaisten auttamiseksi sekä Suomalaisen työn liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki.
Lue lisää ja lataa sovellus: https://commuapp.fi
Vahvista hyvää!
Lahjoitamme vuosittain satojentuhansien eurojen arvosta medianäkyvyyttä järjestöille, yhdistyksille ja yrityksille, jotka edistävät esimerkillään ja konkreettisilla ratkaisuillaan siirtymää kestävämpään elämäntapaan.
Mediateon Kauden hyvis -tukimalli on luotu yhteisen hyvän eteen työskentelevien yritysten nostamiseksi suuren yleisön tietoisuuteen. Seuraava ilmaista näkyvyyttä työlleen saava Kauden hyvis valitaan alkuvuodesta 2025.
Lue. Hae. Levitä sanaa. https://www.mediateko.fi/vahvistahyvää