Skip to content
06.11.2025

Golfissa rikottiin ennätyksiä!

Golfkausi 2025 oli kasvun vuosi.

Harrastajamäärät ja kierrosluvut nousivat uusiin huippulukemiin ja myös mainosinvestoinnit kasvoivat, kun yhä useammat brändit hyödynsivät golfympäristöä osana monikanavaista kampanjointia.

Kilpailu ihmisten huomiosta on kovempaa kuin koskaan. Mediankäyttö on pirstaloitunut ja ärsykkeiden määrä kasvanut, mikä tekee viestien läpimenosta entistä haastavampaa. Monikanavaisuudesta on tullut vaikuttavuuden ja tehokkuuden edellytys. Samalla ympäristöt, joissa ihminen on aidosti läsnä, nousevat arvoon.

Golf on tällainen ympäristö.

Lajin kasvu jatkuu: jäseniä on nyt 161 635 (+3 %), kierrosmäärät ovat nousseet 15 prosenttia ja keski-ikä on laskenut 31 vuoteen. Nuorissa harrastajissa kasvu on erityisen vahvaa – pojissa +13 % ja tytöissä +7 %. Laji vahvisti asemansa Suomen suurimpana liikuntaharrastuksena rekisteröityjen harrastajien määrällä mitattuna.


Pirkkala Golf 2025-22


Yhä useammat mainostajat hyödyntävät golfympäristöä osana kampanjoitaan, ja sen merkitys monikanavaisessa mediakentässä vahvistuu kasvun myötä. Olemme olleet kehittämässä golfkeskusmainontaa valtakunnalliseksi mediaympäristöksi, joka tarjoaa brändeille tehokkaan ja laadukkaan tavan tavoittaa ostovoimainen yleisö. Golfkeskuksissa brändit kohtaavat yleisön, joka on hyvällä tuulella, vastaanottavainen viesteille ja kaukana arjen mediahälystä.

Golfarit ovat laatutietoisia kuluttajia, jotka panostavat vapaa-aikaansa, matkailuun ja laadukkaisiin tuotteisiin. Laji on suosittu myös yrityspäättäjien ja asiantuntijoiden keskuudessa, mikä tekee siitä kiinnostavan mediaympäristön myös B2B-markkinointiin.

 

 

 

CASE KIA

 

Räväkästä mainonnastaan tuttu Kia tavoitti kohderyhmän kesällä Tahkolla hyödyntäen golfympäristöä.
Kia toi sähköautomalliston osaksi kesän matkailu- ja golfkokemusta ja tulokset olivat konkreettisia – satoja koeajoja kesän aikana.


Tahko Old Course vko 31 Bavaria Suurtaulu



Lähteet:
Golf.fi, IRO Research Golfareiden profiilitutkimus 2024

 

 

avatar

Mervi Kokkonen

Myynti- ja markkinointijohtaja

Joko tutustuit näihin?