Skip to content
3.1.2024 12:04:02

UKKO.fi - markkinajohtajuuden vahvistamista


UKKO.fi on markkinajohtaja kevytyrittäjäpalvelujen tarjoajana. Asiakkaat voivat tehdä töitä palvelun kautta kevytyrittäjinä y-tunnuksella tai ilman. Lisäksi yritys tarjoaa myös yrittäjyyskoulua uutta toimintaa aloittaville. 

Ukko.fi Pasila vko 24 pystynäyttö-3 kopio
LÄHTÖKOHDAT & TAVOITTEET
UKKO.fi jatkaa edelleen markkinajohtajana, mutta alalle on viime vuosina tullut myös paljon kilpailua. Tavoitteena olikin kasvattaa brändin tunnettuutta sekä lisätä tietoisuutta UKKO.fi tarjoamista kokonaisvaltaisista yrittäjyyspalveluista. Brändi-ilmettä oli juuri uusittu, joten myös sen tietoisuuden lisääminen oli tärkeää. 

RATKAISU
Mediaympäristöksi valikoitui valtakunnallinen asemaverkosto, johon kuuluu yli 100 digitaalista pintaa 30 asemalla ympäri Suomen. Kampanjassa haluttiin hyödyntää nimenomaan massamediaa ja sen vuoksi koko Suomen laajuinen verkosto oli luonnollinen valinta tavoittaa mahdollisia uusia Ukkolaisia. 

Ukko.fi Helsingin päärautatieasema vko 39 LED-suurtaulu-1
TULOKSET
Kampanjalla saavutettiin loistavat tulokset niin asiakkaan omilla mittareilla, kuin kampanjasta teetetyssä huomioarvotutkimuksessa. Asiakkaan omassa brand tracking mittauksessa selvisi, että kampanjalla on ollut positiivisia vaikutuksia brändin tunnettuuteen sekä harkintaan. 

Huomioarvotutkimuksen tulokset jatkoivat myös samaa linjaa: 45 % huomasi mainoksen ja jopa 79 % tykkäsi siitä. Myös ostohalukkuus oli poikkeuksellisen suurta: peräti 85 % vastanneista kertoi ostavansa tai ainakin harkitsevansa ostavansa palvelun. 

Huomioarvotutkimuksessa oli myös asiakkaan palveluihin liittyviä lisäkysymyksiä. Niissä selvisi, että vastanneista 36 % selvittää tällä hetkellä vaihtoehtoja yrittäjyyteen tai freelancer-työhön liittyen ja 38 % harkitsee sitä tulevaisuudessa. 

”Tuloksien perusteella kampanjallamme on ollut positiivisia vaikutuksia brändin tunnettuuteen, ja harkintaan. Mainonta on myös huomattu erittäin hyvin ja siitä on pidetty. Kampanjassa toisena massamediana oli radio, ja näemme että tämä combo on ollut erittäin hyvä. Yhteydenpito ja yhteistyö Mediateon kanssa on ollut erittäin sujuvaa ja helppoa! Kaikki on hoitunut kuten pitääkin.”
- Essi Toivakka, Digital Marketing Manager, UKKO.fi

avatar

Annika Kettunen

Joko tutustuit näihin?