D I G I T A A L I S E N   M A I N O N N A N   H Y Ö D Y T

1. JOUSTAVUUS. Digitaalisilla pinnoilla voit toteuttaa helposti ja ketterästi taktisia kampanjoita, esimerkiksi avajaisten ja tarjousten yhteydessä. Voit pyörittää näytöillä montaa eri materiaalia samaan aikaan, tai vaihtaa sitä vaikkapa päivittäin. Hyödynnä rohkeasti esimerkiksi päivittäin vaihtuvaa päivälaskuria tapahtumaan tai tuota nokkelaa ja ilahduttavaa materiaalia oman brändi/kampanjamainonnan lisäksi.

2. REAALIAIKAINEN SISÄLTÖ. Digitaalisilla pinnoilla voidaan näyttää säätietoja tai kellonaikaa yrityksellesi brändättynä - tai pyörittää eri materiaaleja esimerkiksi sään mukaan. Sateisella säällä voidaan mainostaa esimerkiksi sisäliikunta-aktiviteetteja, ja aurinkoisella säällä taas ulkoliikuntapaikkoja. 

3. LIIKKUVA KUVA. Ehdottomasti yksi parhaimmista hyödyistä on liikkuvan kuvan mahdollisuus. Liike paljastaa, vaikka kyse olisi pienestäkin liikkeestä. Koko mainoksen ei tarvitse välttämättä olla videomuodossa, mutta pienetkin tekstien animoinnit tuovat mainokseen kiinnostavuutta. Animoinnilla mahdollistetaan myös suuremman tekstimäärän tuottaminen yhteen mainokseen, kun teksti pystytään pilkkomaan useampaan osaan. 


V I N K K I!
Digitaalisen mainoksen suunnittelussa pätee hyvin pitkälti samat lait, kuin perinteisissä pinnoissa, mutta muutamalla lisähuomiolla saat materiaalista vielä toimivamman.
Tsekkaa linkin takaa tuotantovastaavamme Jimin vinkit onnistuneeseen suunnitteluun:

Blogi: 5 vinkkiä digitaalisen mainoksen suunnitteluun