Kauppakeskus Matkus uudisti mainontansa digitaaliseksi LED-näytöillä, parantaen asiakaskokemusta ja vuokralaisten markkinointia tehokkaasti.
Lähtökohta
Kauppakeskus Matkus halusi korvata rakennuksen seinillä olleet suurikokoiset lakana mainokset digitaalisilla ratkaisuilla ja samalla tehostaa vuokralaisten markkinointia asiakkaille.
Ratkaisu
Mediateko asensi kolme massiivista, 55 m² kokoista LED-näyttöä jokaisen pääsisäänkäynnin yhteyteen. Näytöt toimivat sekä informatiivisina opasteina että tehokkaina mainosalustoina, jotka tavoittavat koko parkkialueen asiakasvirran. Sisätiloihin toteutettiin laaja näyttöverkosto. Pääasiallisesti mainoskäytössä näytöt ja tukee vuokralaisten mainontaa, kuten myös mediamyyntiä. Mainonnan lisäksi kosketusnäytöillä käytetään kauppakeskuksen wayfinding karttaa, joka aktivoituu kosketettaessa näyttöä ja helpottaa kuluttajien navigointia kauppakeskuksessa.
Digitaalinen näyttöverkosto mahdollistaa saumattoman asiakaspolun – näkyvyys alkaa jo parkkipaikalta ja jatkuu aina ostosreissun loppuun asti. Näin sekä kuluttajat että kauppakeskuksen liikkeet hyötyvät reaaliaikaisesta ja vaikuttavasta viestinnästä sisä- ja ulkotiloissa.