Suodata:

Blogi

Ajankohtaista

09.09.2021

Mediamainonta palaamassa normaaliin - odotettavissa vilkas syksy

Kesälomien jälkeinen aika on ollut tänä vuonna erityisen täynnä tekemistä jokaisella osa-alueella. Olemme saaneet riveihimme peräti kolme uutta myyjää (tervetuloa vielä Mia, Marja ja Niko!), syksyn saapuessa luvassa on isoja uutisia verkostoomme liittyen useampaankin otteeseen ja golfkentillä lähdöt ovat täyttyneet ennätysvauhtia heti kauden alusta alkaen. 

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, tutkimus, kantar tns, kotimaan matkailu

30.03.2021

Kotimaan matkailun suosio kasvatti kotimaista ulkomainosyhtiötä – Mediateko hakee nyt ennätyskasvua

Korona kohtelee odotetusti kaltoin myös mainosmarkkinaa. Viime vuoden aikana mediamainontaan käytetyt eurot vähenivät Suomessa -11,9 prosenttia. TNS Kantarin keräämien tietojen mukaan suurimpia häviäjiä olivat -95 % tippunut elokuvamainonta, -32,5 % laskenut kaupunki- ja noutolehtien mainonta sekä -29 % laskenut ulkomainonta. Kaikilla ei kuitenkaan mene huonosti.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, kantar tns, kotimaan matkailu

09.02.2021

Mediateko rakentaa uuden valtakunnallisen digitaalisen verkoston rautatieasemille

Väyläviraston kanssa solmittu sopimus tuo uudet digitaaliset mainoslaitteet rautatieasemien laiturialueille.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, digitaalinen mainonta, uutiset, investoinnit, valtakunnallinen, rautatieasemat

01.02.2021

Suomalainen mediayhtiö haastaa ulkomaiset toimijat

Kuopiolainen Mediateko Oy nappasi valtakunnallisen mainoslaitesopimuksen kansainvälisten jättien edestä.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, digitaalinen mainonta, investoinnit, valtakunnallinen, rautatieasemat

26.08.2020

Mediateko vahvistaa mediaverkostoaan lähellä ostopäätöstä

Mediateko on tehnyt sopimuksen mediamyynnistä Osuuskauppa PeeÄssän sekä Osuuskauppa Suur-Savon kanssa, jotka ovat alueidensa merkittävimpiä toimijoita lähes 150 toimipaikan sekä yli 192 000 asiakasomistajatalouden voimin. Sopimuksen myötä alueiden vilkkaimpiin päivittäistavarakauppoihin sekä liikenneasemille rakennetaan kattava digitaalinen mainosverkosto.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, uutiset, tarjous, POS

01.06.2020

Mediateko julkaisee ulkomainonnan reaaliaikaisen verkkokaupan



Mediateko on lanseerannut uuden suunnittelu –ja ostotyökalun, jonka avulla yritykset voivat suunnitella sekä ostaa ulkomainoskampanjoita reaaliaikaisesti, ympäri vuorokauden.  

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, suunnittelu, digitaalinen mainonta, verkkokauppa

31.01.2020

Ulkomainonnalla jälleen ennätysvuosi - Suomen ulkomainosliitto palkittiin vuoden mediatoimijana

Kantar TNS on julkistanut jälleen koosteen viime vuoden mediamainonnan määrästä. Kokonaismediamainonnan määrä jatkoi jo toista vuotta peräkkäin kasvua, kun mainonnan määrä kasvoi +1,2% edelliseen vuoteen verrattuna.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, tutkimus, kantar tns

08.10.2019

Uudet digitaaliset mediapinnat Turun keskeisimmällä paikalla

Digitaalinen verkostomme laajenee tällä kertaa Turun suunnalla, kun yksi kaupungin vilkkaimmista pysäköintitaloista, P-Louhi, digitalisoidaan 7 näytön voimin. Kokonaisuus kasvattaa digitaalisen kaupunkiverkostomme vahvuuden jo 70 näyttöön! 

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, pysäköintitalot, digitaalinen mainonta, uutiset, shopper, turku

29.08.2019

Ulkomainonta jatkaa vahvaa nousukautta - myös mediamainonnassa positiivista muutosta



Kantar TNS:n "Mediamainonnan muutosmittarin" heinäkuun lukemat paljastavat positiivisia uutisia mediamainonnan saralla; edellisvuoteen verrattuna heinäkuu ylsi 1,3 % kasvuun ja kumulatiivisesti mediamainontaan on tänä vuonna panostettu 1,7 % enemmän viime vuoteen verrattuna.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, uutiset, kantar tns

05.02.2019

Ulkomainonnalla jälleen kasvun vuosi

Mediamainonnan määrä kääntyi nousuun vuonna 2018, ilmenee Kantar TNS "Mediamainonnan määrä 2018" -tiedotteesta.  Mediamainontaan käytettiin viime vuonna yhteensä 1 246 miljoonaa euroa ja mainonnan määrä kasvoi +2,3% edellisestä vuodesta. 

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, uutiset