Suodata:

Blogi

Ajankohtaista

09.09.2021

Mediamainonta palaamassa normaaliin - odotettavissa vilkas syksy

Kesälomien jälkeinen aika on ollut tänä vuonna erityisen täynnä tekemistä jokaisella osa-alueella. Olemme saaneet riveihimme peräti kolme uutta myyjää (tervetuloa vielä Mia, Marja ja Niko!), syksyn saapuessa luvassa on isoja uutisia verkostoomme liittyen useampaankin otteeseen ja golfkentillä lähdöt ovat täyttyneet ennätysvauhtia heti kauden alusta alkaen. 

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, tutkimus, kantar tns, kotimaan matkailu

30.03.2021

Kotimaan matkailun suosio kasvatti kotimaista ulkomainosyhtiötä – Mediateko hakee nyt ennätyskasvua

Korona kohtelee odotetusti kaltoin myös mainosmarkkinaa. Viime vuoden aikana mediamainontaan käytetyt eurot vähenivät Suomessa -11,9 prosenttia. TNS Kantarin keräämien tietojen mukaan suurimpia häviäjiä olivat -95 % tippunut elokuvamainonta, -32,5 % laskenut kaupunki- ja noutolehtien mainonta sekä -29 % laskenut ulkomainonta. Kaikilla ei kuitenkaan mene huonosti.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, kantar tns, kotimaan matkailu

31.01.2020

Ulkomainonnalla jälleen ennätysvuosi - Suomen ulkomainosliitto palkittiin vuoden mediatoimijana

Kantar TNS on julkistanut jälleen koosteen viime vuoden mediamainonnan määrästä. Kokonaismediamainonnan määrä jatkoi jo toista vuotta peräkkäin kasvua, kun mainonnan määrä kasvoi +1,2% edelliseen vuoteen verrattuna.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, tutkimus, kantar tns

29.08.2019

Ulkomainonta jatkaa vahvaa nousukautta - myös mediamainonnassa positiivista muutosta



Kantar TNS:n "Mediamainonnan muutosmittarin" heinäkuun lukemat paljastavat positiivisia uutisia mediamainonnan saralla; edellisvuoteen verrattuna heinäkuu ylsi 1,3 % kasvuun ja kumulatiivisesti mediamainontaan on tänä vuonna panostettu 1,7 % enemmän viime vuoteen verrattuna.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, uutiset, kantar tns