Lähtökohta
KSB konserni on yksi johtavia pumppu- venttiilivalmistajia maailmassa. Konsernin vuosittainen
liikevaihto on n. 2200 miljoonaa euroa.
KSB:n pumppujen avulla mahdollistetaan laskettelurinteiden lumetus syksyllä. Pumppujen rinteisiin
pumppaamasta vedestä tehdään tekolunta ja näin ollen hiihtokautta saadaan pidennettyä syksystä ja
keväästä useita kuukausia.
Ratkaisu
Brändin tuominen hiihtokeskusympäristöön oli luonnollinen valinta, sillä tuotteita käytetään mahdollistamaan rinteiden lumetus. Mediavälineiksi valittiin hissilinjataulut, joita ihmisillä on aikaa tarkastella kauemminkin matkalla ylös. Hauska viesti herättää huomion jo kauempana, ja pienempi teksti paljastuu lukijalle vasta lähempänä.
Tulokset
Asiakkaan kommentit
”Halusimme näkyä nimenomaan Tahkolla, koska KSB:n pumput ovat siellä käytössä ja lisäksi vierailemme siellä omien asiakkaiden kanssa. Tämä on hauska ja erilainen tapa tuoda esille muuten tylsähköä teollista tuotetta. Lisäksi voimme kertoa rinteiden käyttäjille konkreettisen hyödyn pumppumme toiminnasta, eli tekolumen saamisen rinteeseen”, kertoo KSB:n markkinointipäällikkö Tero Ervola.
Lisätietoja KSB Pumppujen palveluista löydät täältä: https://www.ksb.com/ksb-fi/