Suodata:

Blogi

Ajankohtaista

09.11.2017

Se oli suksee!


Kuva: Naiset kokkikoulussa Sierra Leonen Makenin koulutuskeskuksessa, jota Naisten Pankki oli tukemassa useiden vuosien ajan.

Tammikuisena pakkasviikonloppuna 2014 olimme Levillä osallistumassa Suksee -yritysseminaariin. Toisen seminaaripäivän aamuna puhumaan saapui Naisten Pankin Satu Mehtälä. Vaikuttavan puheenvuoron jälkeen Satu kertoi, että jokainen voisi liittyä mukaan tukijoukkoihin 15€ kuukausipanoksella, joka auttaisi kehitysmaiden naisia saamaan ammatin. Oma olotila oli sopivan raikas sekä luova, ja pohdin mielessäni, että voisimme ehkä tehdä jotain enemmän. 

Lue lisää

Aiheet: hyväteko

05.09.2017

Making of 'Golfarin polku'

Golfpäivä on golfareille juhlapäivä - klubialueelle saavutaan aina hyvällä mielellä sekä täynnä toivoa hyvistä lyönneistä ja peliseurasta. Olemme itsekin intohimoisia golfin pelaajia, joten tunnemme golfarit - miten he liikkuvat sekä käyttäytyvät alueella. Kampanjaa suunnitellessa on tärkeää miettiä, missä vaiheessa haluat golfarin tavoittaa; onko se klubirakennuksessa kahvia nauttiessa vai kentältä pois lähtiessä jättipinnoilla? Digitaalisilla näytöillä voi viestiä taktisesti eri ajankohtina tai useilla eri viesteillä, kun taas perinteiset pinnat toimivat hyvin huomion herättäjänä sekä brändimainonnassa.

Lue lisää

Aiheet: suunnittelu, golfkeskusmainonta

16.08.2017

#rakkaudestalajiin: Tarina minun golfurastani

Ajattelin näin golfkauden ollessa parhaillaan kertoa omasta mielekkäästä harrastuksesta, eli golfista. Oma tutustuminen lajiin tapahtui keväällä 1998, kun olimme äijäporukalla Tahkolla viettämässä mukavaa hiihtoreissua yhdessä. Silloin kaikki muut harrastivat jo golfia, ja olivat ilmeisesti yhdessä päättäneet, että Tapsa pitää ehdottomasti myös saada tämän kiehtovan ja koukuttavan lajin pariin. Kävimme vahvaa keskustelua lajista ja siihen liittyvistä tilanteista. Ajatus ”kottikärryjen” (lue: golfkärryjen) työntelystä pitkin kenttää, tai pallojen etsimisestä pitkin pusikoita ei suoraan sanottuna sytyttänyt. 

Lue lisää

Aiheet: golf

09.08.2017

5 vinkkiä digitaalisen mainoksen suunnitteluun


Kun ulkomainoksen viesti on selkeä, ehtii sen havannoida liikkuessakin paremmin. 

Digitaaliset ulkomainospinnat mahdollistavat niin nopean päivittämisen, kuin reaaliaikaisen sisällön. Ulkomainonnan huomioarvon maksimoinnissa pätee pitkälti samat lait, kuin missä tahansa kiinteässä mainospinnassa, mutta ota huomioon lisäksi nämä muutamat erikoissäännöt:

Lue lisää

Aiheet: suunnittelu, digitaalinen mainonta

21.06.2017

#rakkaudestalajiin

Pyydän sinulta pientä palvelusta; mene Facebookiin, Instagramiin tai muuhun vastaavaan palveluun, ja hae hashtagilla #rakkaudestalajiin. Esimerkiksi Instagramista saat eteesi yli 30 000 tulosta mitä erilaisimmista asioista; on golfia, moottoriurheilua, ruoanlaittoa, agilitya, triathlonia, viinin maistelua, retkeilyä, hevosurheilua, tankotanssia ja kalastusta. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

Lue lisää

Aiheet: vapaa-aika

10.01.2017

Ssshh! Älä herätä nukkuvaa karhua!

Tein havainnon, että useissa mainonnan parissa käytetyn ajan tutkimuksissa ulkomainonta loistaa poissaolollaan. Aloin pohtimaan tähän johtaneita syitä. Mietin ensimmäiseksi sitä, ettei meillä ole mittareita. Ajattelin, että kun kaikki sanovat ulkomainonnan olevan vaikeasti mitattavaa, niin siksi niitä ei ole. No ei tämä nyt niin vaikeaa pitäisi olla, ainakin kodin ulkopuolella vietetyn ajan mittaaminen keskiverto päivänä luulisi onnistuvan.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, vapaa-aika