Skip to content
Levi--141.jpg
24.08.2020

Vinkkejä hiihtokeskusmainonnan suunnitteluun

Ulkomainosten suunnittelussa on aina hyvä ottaa huomioon muutama lainalaisuus, jotka muistamalla viesti tulee kuulluksi ja brändi saa arvoisensa näkyvyyden hohtavilla hangilla.

KEEP IT SIMPLE!
Pidä huoli siitä, että mainoksen viesti on yksinkertainen ja se on mahdollista omaksua jo kertavilkaisulla. Jos haluat viestittää useaa eri viestiä yhtä aikaa, tee se useammassa eri mainospinnassa. Hiihtokeskusmainonnassa tarinankerrontaa on helppoa toteuttaa esimerkiksi hissilinjatauluilla, jotka sijoitetaan peräkkäin nousuladulle, jolloin viestisi jatkuu pinnasta toiseen.

Kun haluat kertoa asian, käytä lyhyitä ja ytimekkäitä sanoja ja lauseita. Panosta erityisesti luettavuuteen ja tekstin erottuvuuteen mainoksen taustasta. Ulkomainonnan ei tarvitse olla tuoteoksennusta.

Valkoinen hanki antaa loistavan kontrastin mainonnalle, joten ota siitä kaikki ilo irti. Käytä mainoksessa rohkeasti kirkkaita värejä ja kontrasteja, jolloin mainonnan huomioarvo maksimoituu. Puhtaan valkoinen mainos valkoista taustaa vasten ei ole paras mahdollinen valinta.

 

Levi--141.jpg

 

Hiihtokeskuksissa mainokseen törmätään hyvällä fiiliksellä.

Käytä visuaalisesti näyttäviä ja tunteita herättäviä kuvia. Kuten vanha sanonta kuuluu, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Hyödynnä laskettelijan tunnetiloja rakkaan harrastuksen parissa, ja valjasta ne brändisi käyttöön. Kukapa voisi vastustaa esimerkiksi kuumaa kaakaota keskellä talvista tunturia?

Ja viimeiseksi, muista asenne!
Mainonnassa, kuten elämässä muutenkin, asenne on tärkein. Ole rohkea ja herätä tunteita tavoittelemasi kohderyhmän keskuudessa. Älä tyydy keskinkertaiseen, vaan heittäydy ja puhuttele talven ostovoimaisinta kohderyhmää. Hiihtokeskusmainonta mahdollistaa erikoisratkaisut ja luovat toteutukset, joihin ihmisillä on aidosti aikaa tutustua pitkän rinnepäivän aikana.

avatar

Jimi Nenonen

Joko tutustuit näihin?