Skip to content
29.04.2020

Golfia tänään ja tulevaisuudessa

Ajattelin kirjoittaa mietteitä ja näkemyksiä golfista näin pelikauden alkutaipaleella, sivuten hieman myös poikkeustilannetta. Viestini sisältää myös vinkkejä kuinka tavoitat tämän rakkaan lajin harrastajat tulevana kesänä kattavasti ja kustannustehokkaasti!

Master golf, suurtaulu, Nordea

Me golfarit olemme saaneet nauttia pelikaudesta 2020 poikkeuksellisen aikaisin varsinkin täällä Etelä-Suomessa, kun muutamilla kentillä on voinut pelata tammi- maaliskuun aikana jopa ”kesägreeneillä” säiden puolesta.

Kuten monelta eri taholta kuultuna olemme saaneet todeta, elämme keskellä epidemiaa ja sen aiheuttamaa poikkeuksellista tilannetta. Liikkumista on rajoitettu ja samalla sosiaalisia kontakteja on kehoitettu välttämään. Golf on siinä mielessä hieno laji, että sitä pelataan yksilöinä pienissä ryhmissä, ympärillä hehtaareittain tilaa. Sosiaalinen etäisyys on lajille luonnollista, joten golf on mitä parhain tapa liikkua luonnossa.

Itsellänikin on jo 5 kierrosta pelattuna. Täytyy kyllä ylpeänä kertoa, että kaikilla kentillä joilla olen päässyt lajista nauttimaan, on otettu ensiluokkaisesti huomioon pelaajien sekä henkilökunnan turvallisuus ja terveys. Muun muassa harjoitusalueen lyöntipaikkojen välisiä etäisyyksiä sekä puttausalueiden käyttöä on rajoitettu, jotta sosiaalinen etäisyys säilyy riittävänä myös ruuhkatilanteissa. Kiitos niin kentille kuin
golfliitollekin hyvästä viestinnästä ja ryhdikkäästä toiminnasta. Ja kiitos ennen kaikkea kanssapelaajille, sillä toimenpiteet vaativat pelaajilta malttia sekä huolellisuutta.

Nyt kun kausi alkaa todenteolla olla käynnissä ja hiukan pohjoisemmissakin jo valmistellaan kauden ja kenttien avaamista, uskallan ennustaa tulevasta pelikaudesta aktiivista monella rintamalla. Aikaisen kevään ja ulkonaliikkumisen tarpeen saattelemana vapaiden peliaikojen saanti on ollut haasteellista useilla kentillä jo nyt.


Myös täällä Mediateolla olemme valmistautuneet tulevaan golfkauteen. Golfarit on haluttu kohderyhmä, joka omaa ostovoimaa näin tiukkanakin aikana. Meillä on paljon tutkittua tietoa golfareiden motivaatioista ja siitä, mitkä asiat vaikuttavat heidän ostopäätöksiin.

Golfkenttien ulkomainontaverkosto niin perinteisin, kuin digitaalisin pinnoin on laajempi kuin koskaan. Tämä mahdollistaa kampanjoinnin näyttävästi ja innovatiivisesti, oli sitten kyseessä paikallinen tai valtakunnallinen kampanja. Jos haluat päästä tarkemmin kiinni kohderyhmän tavoittamiseen, tutustu ostajan oppaaseemme.

Miten sitten valmistautua pelaamaan ja nauttimaan rakkaasta lajista? Hymy ja maltti mukaan, toimitaan kentällä golfliiton ja golfkentän/seuran ohjeistuksien mukaisesta ja huomioidaan kanssapelaajien turvallisuus. Näin varmistamme, että pääsemme kentille pelaamaan jatkossakin ja toivottavasti pian myös kisailemaan, kun isompien ryhmien ja tilaisuuksien järjestämiset ovat taas mahdollisia.

Pidetään itsemme terveinä ja huolehditaan toisistamme. Pelionnea ja tuloksellista golfkautta sekä kesää 2020!

Swingiterveisin,
Tapio Pankko

Tapsa vastaa Mediateolla liiketoiminnan kehityksestä ja on myös innokas golfari.

avatar

Tapio Pankko

Joko tutustuit näihin?