Skip to content
28.01.2020

Digitaalisen ulkomainonnan hyödyt


1. JOUSTAVUUS

Digitaalisilla pinnoilla voit toteuttaa helposti ja ketterästi taktisia kampanjoita, esimerkiksi avajaisten ja tarjousten yhteydessä. Voit pyörittää näytöillä montaa eri materiaalia samaan aikaan, tai vaihtaa sitä vaikkapa päivittäin. Digitaalisuus mahdollistaa myös äkkilähdöt, sillä kampanjan saa ajastettua näytöille etänä välittömästi. Hyödynnä rohkeasti esimerkiksi päivittäin vaihtuvaa päivälaskuria tapahtumaan tai tuota nokkelaa ja ilahduttavaa materiaalia oman brändi/kampanjamainonnan lisäksi.



Asematunneli, led, bakers
Baker's Story käytti päivän aikana vaihtuvia materiaaleja kellonaikaan sidottuna; esimerkiksi klo 10-14 välillä näytettiin lounasaiheista materiaalia.


2. REAALIAIKAINEN SISÄLTÖ

Digitaalisilla pinnoilla voidaan näyttää säätietoja tai kellonaikaa yrityksellesi brändättynä - tai pyörittää eri materiaaleja esimerkiksi sään mukaan. Sateisella säällä voidaan mainostaa esimerkiksi sisäliikunta-aktiviteetteja, ja aurinkoisella säällä taas ulkoliikuntapaikkoja. Näytöissä on myös html5-tuki, jolla allaoleva toteutus on myös tehty.

75491834_10157143481207326_6085130237866147840_o
Veripalvelu käytti digitaalisissa mainoksissa reaaliaikaista tietoa veritilanteesta. Samaan aikaan pyöritettiin myös yleismateriaalia, jossa kerrottiin lähimmän luovutuspaikan sijainti ja aukioloajat. Esimerkkikuva: Punainen risti - Veripalvelu

ezgif.com-video-to-gif3. LIIKKUVA KUVA

Ehdottomasti yksi parhaimmista hyödyistä on liikkuvan kuvan mahdollisuus. Liike paljastaa, vaikka kyse olisi pienestäkin liikkeestä. Koko mainoksen ei tarvitse välttämättä olla videomuodossa, mutta pienetkin tekstien animoinnit tuovat mainokseen kiinnostavuutta. Animoinnilla mahdollistetaan myös suuremman tekstimäärän tuottaminen yhteen mainokseen, kun teksti pystytään pilkkomaan useampaan osaan.

Esimerkki mainos: Kotipizza. Lyhyessä spotissa taustan säilyminen
yksivärisenä rauhoittaa animoitua mainosta ja tehostaa luettavuutta. 

4. KUSTANNUSTEHOKKUUS

Digitaalinen ulkomainonta on kustannustehokasta, sillä se tavoittaa suuren massan ihmisiä yhdellä kertaa. Lisäksi sen tuotantokulut ovat printtikampanjoita edullisempia, kun aineistoja pystytään ajastamaan useita yhdellä kerralla. Kampanja-aikaa sekä materiaaleja pystytään myös kohdentamaan perinteistä ulkomainontaa joustavammin.


Annika Kettunen

markkinointivastaava


VINKKI! Digitaalisen mainoksen suunnittelussa pätee hyvin pitkälti samat lait, kuin perinteisissä pinnoissa, mutta muutamalla lisähuomiolla saat materiaalista vielä toimivamman. Tsekkaa tuotantovastaavamme Jimin vinkit onnistuneeseen suunnitteluun: 

Lue blogi

avatar

Annika Kettunen

Joko tutustuit näihin?