Blogi

Se oli suksee!


Kuva: Naiset kokkikoulussa Sierra Leonen Makenin koulutuskeskuksessa, jota Naisten Pankki oli tukemassa useiden vuosien ajan.

Tammikuisena pakkasviikonloppuna 2014 olimme Levillä osallistumassa Suksee -yritysseminaariin. Toisen seminaaripäivän aamuna puhumaan saapui Naisten Pankin Satu Mehtälä. Vaikuttavan puheenvuoron jälkeen Satu kertoi, että jokainen voisi liittyä mukaan tukijoukkoihin 15€ kuukausipanoksella, joka auttaisi kehitysmaiden naisia saamaan ammatin. Oma olotila oli sopivan raikas sekä luova, ja pohdin mielessäni, että voisimme ehkä tehdä jotain enemmän. 

Lue lisää

Aiheet: hyväteko

Making of 'Golfarin polku'

Golfpäivä on golfareille juhlapäivä - klubialueelle saavutaan aina hyvällä mielellä sekä täynnä toivoa hyvistä lyönneistä ja peliseurasta. Olemme itsekin intohimoisia golfin pelaajia, joten tunnemme golfarit - miten he liikkuvat sekä käyttäytyvät alueella. Kampanjaa suunnitellessa on tärkeää miettiä, missä vaiheessa haluat golfarin tavoittaa; onko se klubirakennuksessa kahvia nauttiessa vai kentältä pois lähtiessä jättipinnoilla? Digitaalisilla näytöillä voi viestiä taktisesti eri ajankohtina tai useilla eri viesteillä, kun taas perinteiset pinnat toimivat hyvin huomion herättäjänä sekä brändimainonnassa.

Lue lisää

Aiheet: suunnittelu, golfkeskusmainonta

#rakkaudestalajiin: Tarina minun golfurastani

Ajattelin näin golfkauden ollessa parhaillaan kertoa omasta mielekkäästä harrastuksesta, eli golfista. Oma tutustuminen lajiin tapahtui keväällä 1998, kun olimme äijäporukalla Tahkolla viettämässä mukavaa hiihtoreissua yhdessä. Silloin kaikki muut harrastivat jo golfia, ja olivat ilmeisesti yhdessä päättäneet, että Tapsa pitää ehdottomasti myös saada tämän kiehtovan ja koukuttavan lajin pariin. Kävimme vahvaa keskustelua lajista ja siihen liittyvistä tilanteista. Ajatus ”kottikärryjen” (lue: golfkärryjen) työntelystä pitkin kenttää, tai pallojen etsimisestä pitkin pusikoita ei suoraan sanottuna sytyttänyt. 

Lue lisää

Aiheet: golf

5 vinkkiä digitaalisen mainoksen suunnitteluun


Photo by Igor Miske on Unsplash

Digitaaliset mainospinnat mahdollistavat niin nopean päivittämisen, kuin reaaliaikaisen sisällön. Mainoksen huomioarvon maksimoinnissa pätee pitkälti samat lait, kuin missä tahansa kiinteässä mainospinnassa, mutta ota huomioon lisäksi nämä muutamat erikoissäännöt:

Lue lisää

Aiheet: suunnittelu, digitaalinen mainonta

#rakkaudestalajiin

Pyydän sinulta pientä palvelusta; mene Facebookiin, Instagramiin tai muuhun vastaavaan palveluun, ja hae hashtagilla #rakkaudestalajiin. Esimerkiksi Instagramista saat eteesi yli 30 000 tulosta mitä erilaisimmista asioista; on golfia, moottoriurheilua, ruoanlaittoa, agilitya, triathlonia, viinin maistelua, retkeilyä, hevosurheilua, tankotanssia ja kalastusta. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

Lue lisää

Aiheet: vapaa-aika


Tilaa uusimmat kirjoitukset sähköpostiisi

Mediateko