Blogi

Making of 'Golfarin polku'

Golfpäivä on golfareille juhlapäivä - klubialueelle saavutaan aina hyvällä mielellä sekä täynnä toivoa hyvistä lyönneistä ja peliseurasta. Olemme itsekin intohimoisia golfin pelaajia, joten tunnemme golfarit - miten he liikkuvat sekä käyttäytyvät alueella. Kampanjaa suunnitellessa on tärkeää miettiä, missä vaiheessa haluat golfarin tavoittaa; onko se klubirakennuksessa kahvia nauttiessa vai kentältä pois lähtiessä jättipinnoilla? Digitaalisilla näytöillä voi viestiä taktisesti eri ajankohtina tai useilla eri viesteillä, kun taas perinteiset pinnat toimivat hyvin huomion herättäjänä sekä brändimainonnassa.

Lue lisää

Aiheet: suunnittelu, golfkeskusmainonta

#rakkaudestalajiin: Tarina minun golfurastani

Ajattelin näin golfkauden ollessa parhaillaan kertoa omasta mielekkäästä harrastuksesta, eli golfista. Oma tutustuminen lajiin tapahtui keväällä 1998, kun olimme äijäporukalla Tahkolla viettämässä mukavaa hiihtoreissua yhdessä. Silloin kaikki muut harrastivat jo golfia, ja olivat ilmeisesti yhdessä päättäneet, että Tapsa pitää ehdottomasti myös saada tämän kiehtovan ja koukuttavan lajin pariin. Kävimme vahvaa keskustelua lajista ja siihen liittyvistä tilanteista. Ajatus ”kottikärryjen” (lue: golfkärryjen) työntelystä pitkin kenttää, tai pallojen etsimisestä pitkin pusikoita ei suoraan sanottuna sytyttänyt. 

Lue lisää

Aiheet: golf

5 vinkkiä digitaalisen mainoksen suunnitteluun


Photo by Igor Miske on Unsplash

Digitaaliset mainospinnat mahdollistavat niin nopean päivittämisen, kuin reaaliaikaisen sisällön. Mainoksen huomioarvon maksimoinnissa pätee pitkälti samat lait, kuin missä tahansa kiinteässä mainospinnassa, mutta ota huomioon lisäksi nämä muutamat erikoissäännöt:

Lue lisää

Aiheet: suunnittelu, digitaalinen mainonta

#rakkaudestalajiin

Pyydän sinulta pientä palvelusta; mene Facebookiin, Instagramiin tai muuhun vastaavaan palveluun, ja hae hashtagilla #rakkaudestalajiin. Esimerkiksi Instagramista saat eteesi yli 30 000 tulosta mitä erilaisimmista asioista; on golfia, moottoriurheilua, ruoanlaittoa, agilitya, triathlonia, viinin maistelua, retkeilyä, hevosurheilua, tankotanssia ja kalastusta. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. 

Lue lisää

Aiheet: vapaa-aika

Ssshh! Älä herätä nukkuvaa karhua!

Tein havainnon, että useissa mainonnan parissa käytetyn ajan tutkimuksissa ulkomainonta loistaa poissaolollaan. Aloin pohtimaan tähän johtaneita syitä. Mietin ensimmäiseksi sitä, ettei meillä ole mittareita. Ajattelin, että kun kaikki sanovat ulkomainonnan olevan vaikeasti mitattavaa, niin siksi niitä ei ole. No ei tämä nyt niin vaikeaa pitäisi olla, ainakin kodin ulkopuolella vietetyn ajan mittaaminen keskiverto päivänä luulisi onnistuvan.

Lue lisää

Aiheet: ulkomainonta, vapaa-aika

Mediateko